Monialaisesti Master-koulutusta kehittämässä
Editoija
Koivunen, Kirsi
Huttunen, Johanna
Oulun ammattikorkeakoulu, Oamk
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-597-173-9
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-597-173-9
Tiivistelmä
Tämän julkaisun kirjoittamiseen osallistuivat Oulun ammattikorkeakoulun (Oamk) Master-kehittämistiimin edustajat, kehittäjäopiskelijat ja työelämän yhteistyökumppani. Yksi taustalla vaikuttava tekijä tämänkin teoksen syntyyn on Opetus- ja kulttuuriministeriön laatima (2017) korkeakoulutuksen ja tutkimuksen visio 2030, jossa korostetaan yhdessä tekemistä ja avoimuutta.
Oamkin Master-koulutusta on kehitetty systemaattisesti tuota visiota mukaillen jo noin seitsemän vuoden ajan. Keskeisinä teemoina ovat monialaisuus, osaamisperustaisuus ja verkkopedagogiikka. Kehittämistoimintaa tehdään monialaisena yhteistyönä. Suuntaviivoja antavat Oamkin johtoryhmä, työelämän edustajia sisältävä Master-asiantuntijatiimi sekä Master-ohjausryhmä. Oamkin Master-tutkinto-ohjelmien yhteinen ydinkehittämistiimi koordinoi toimintaa tiimipäällikön vetämänä. Kaikki Master-opettajat on osallistettu yhteiseen kehittämiseen järjestämällä säännöllisesti kehittämisteemoihin kohdistuvia työpajoja. Eri tutkinto-ohjelmien kehittäjäopiskelijat antavat suuren panoksen laadukkaalle jäljelle. Keskiössä on sekä opiskelijoiden että opettajien osaamisen kehittäminen.
Oamkin Master-koulutusta on kehitetty systemaattisesti tuota visiota mukaillen jo noin seitsemän vuoden ajan. Keskeisinä teemoina ovat monialaisuus, osaamisperustaisuus ja verkkopedagogiikka. Kehittämistoimintaa tehdään monialaisena yhteistyönä. Suuntaviivoja antavat Oamkin johtoryhmä, työelämän edustajia sisältävä Master-asiantuntijatiimi sekä Master-ohjausryhmä. Oamkin Master-tutkinto-ohjelmien yhteinen ydinkehittämistiimi koordinoi toimintaa tiimipäällikön vetämänä. Kaikki Master-opettajat on osallistettu yhteiseen kehittämiseen järjestämällä säännöllisesti kehittämisteemoihin kohdistuvia työpajoja. Eri tutkinto-ohjelmien kehittäjäopiskelijat antavat suuren panoksen laadukkaalle jäljelle. Keskiössä on sekä opiskelijoiden että opettajien osaamisen kehittäminen.