Haku
Viitteet 1-5 / 5
Kuvapuhelinpalvelun asiakaskokemukset Kajaanin kotihoidossa
(2023)
Väestön ikärakenteen muuttuminen ja hoitohenkilöstön riittävyys haastaa sosiaali- ja terveyspalvelujen saatavuutta. Haasteita henkilöstön riittävyydessä ja väestön ikärakenteen muuttumisessa on erityisesti Kainuussa. ...
”…kun ei voi aina itseensä luottaa, koneeseen paremmin…” -kotihoidon asiakkaiden käyttäjä kokemuksia lääkeautomaateista
(2023)
Suomen väestö ikääntyy kovaa vauhtia ja hoivan tarve lisääntyy, samaan aikaan sotekulut paisuvat ja hoitajapula vaivaa hyvinvointialueita. Kotona asumista tukevat etäpalvelut, kuten lääkeautomaatit mahdollistavat kotihoidon ...
Asiakkaan toimintakyvyn arviointi ja sen kirjaaminen kotihoidossa
(2023)
Ikäihmisten kotona asumista tuetaan kotiin annettavien palvelujen turvin. Kotihoidon asiakkaille palve-lut tarkoittavat itsenäisen asumisen mahdollistamista, missä korostuu asiakkaan toimintakyvyn arvi-oiminen ja tukeminen. ...
Kotihoidon henkilöstön palliatiivisen hoitotyön osaamisen kehittäminen
(2023)
Palliatiivisen hoidon lisääntyvä tarve vaatii kehittämään hoitotyön järjestämistä ja hoitotyön henkilöstön ammatillista osaamista. Etenen saattohoitosuositusten mukaan, jokaisella ihmisellä on oikeus hyvään ja inhimilliseen ...
Robottien hyödyntäminen iäkkäiden kotihoidossa
(2023)
Tämä robottien käyttöä iäkkäiden kotihoidossa tutkiva opinnäytetyö oli EAFS-hankkeen toimeksi antama. Tutkimuskysymykset olivat: mitä roboteista iäkkäiden kotihoidossa tiedetään, mitä robottien hyödyistä iäkkäiden kotihoidossa ...