Haku
Viitteet 1-9 / 9
Kivunhoidon onnistumisen arviointi Oulu-Koillismaan pelastuslaitoksen ensihoidossa
(2021)
Opinnäytetyömme tarkoituksena oli tehdä tutkimus, kuinka Oulu-Koillismaan pelastuslaitoksen ensihoidon potilaiden akuutin kivunhoidon vastetta seurataan ja kuinka hyvin käytössä olevat kipulääkkeet vaikuttavat. Saimme ...
Vaativan hoitotason ensihoidon vaikuttavuuden arviointi
(2021)
Suomessa on porrastettu ensihoitojärjestelmä, joka sisältää ensivastetoiminnan, perustason ensihoidon, hoitotason ensihoidon, kenttäjohtojärjestelmän sekä ensihoitolääkäripäivystyksen. Vaativan hoitotason ensihoito on ...
Ensihoitopalvelun kohtaamien potilaiden kuljettamatta jättäminen puhelimessa tehdyn hoidon tarpeen arvion jälkeen: taustatekijät ja potilaiden palvelutarpeet kiireettömissä ensihoitotehtävissä
(2022)
Ensihoitopalvelun tehtävämäärät ovat viime vuosina kasvaneet vuosittain ja syinä kasvun taustalla on arveltu olevan väestön ikääntyminen sekä hätäkeskuksen toimintatavoissa ja terveydenhuollon organisoitumisessa tapahtuneet ...
Medical Emergency Team -sairaanhoitajien osaamisvaatimukset ja osaamisen arviointi: integroiva kirjallisuuskatsaus
(2023)
Medical Emergency Team (MET) on sairaalan sisällä toimiva järjestelmä, jonka tarkoituksena on nopeasti ja tehokkaasti tunnistaa ja hoitaa kriittisesti sairastuneita potilaita. MET-toimintaa on perustettu useisiin maihin ...
Peruselintoimintojen häiriöiden tunnistaminen kotihoidossa
(2014)
Opinnäytetyö toteutettiin projektityönä yhteistyössä Oulaisten kotihoidon henkilökunnan kanssa. Opinnäytetyön alussa kartoitimme kotihoidon henkilökunnan edustajilta millaisia tilanteita he ovat työssään kohdanneet ja ...
Ensihoitajien kokemuksia NEWS –mittarin käytöstä Kainuun ensihoidossa
(2019)
NEWS -mittari on Royal college of physicansin kehittämä ja testaama mittari ennustamaan, sekä tunnistamaan potilaan sairastumista. NEWS -mittari on todettu herkäksi mittariksi tunnistamaan potilaan hoidon tarvetta. Kainuun ...
Puhelimessa tehtävä kiireetön hoidon tarpeen arviointi
(2024)
Perusterveydenhuoltoon tulevat yhteydenottomäärät ovat kasvaneet viime vuosien aikana merkittävästi. Yhteydenottoja on enemmän kuin resursseja niiden vastaanottamiseen. Useissa tilanteissa potilas kuitenkin kaipaa vain ...
ESI-triage Oulun seudun yhteispäivystyksessä triagehoitajien kokemana : haastattelututkimus
(2021)
Tutkimuksen tarkoituksena on kuvailla Oulun seudun yhteispäivystyksen triagehoitajien käyttökokemuksia päivystyksen uudesta triagejärjestelmästä, ESI-triagesta, sekä järjestelmän toimivuudesta. Samalla kartoitetaan ESI-triagen ...
Perehdytyksen arviointi jatkuvan kehittämisen tukena : Ensihoitajien näkemykset perehdytyksen laadusta, riittävyydestä ja sen kehittämistarpeista Länsi-Pohjan sairaanhoitopiirin ensihoitopalvelussa
(2020)
Työnantajan on annettava työntekijälleen opetusta ja ohjausta siten, että työntekijällä on riittävät tiedot työpaikan haitta- ja vaaratekijöistä. Opetus- ja ohjausvelvoite sisältää myös työhön perehdyttämisen sekä ...