Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Logistiikkayritykset ja niiden markkinointi Kemi-Tornion seutukunnan alueella

Ollila, Sari (2010)

 
Avaa tiedosto
Ollila_Sari.pdf (405.3Kt)
Lataukset: 


Ollila, Sari
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2010112415261
Tiivistelmä
Ollila, Sari. 2010. Logistiikkayritykset ja niiden markkinointi Kemi-Tornion seutukunnan alueella. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 30. Liitteet 1-2.

Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Kemi-Tornion seutukunnan logistiikkayritysten markkinointia. Kemi-Tornion seutukunnan logistiikkayritykset kilpailevat niin kotimaisilla kuin ulkomaisillakin markkinoilla, joten yritysten täytyy investoida tuottavuuteen, nopeuttaa logistista ketjua, tuottaa laadullisesti parempaa asiakaspalvelua sekä monipuolistaa palvelujaan.

Opinnäytetyö koostuu teoriaosasta sekä kyselytutkimuksesta, joka suoritettiin Webropol-kyselyllä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kyselytutkimuksen tavoitteena on saada selville mitä markkinointikeinoja logistiikkayritykset käyttävät ja kuinka tärkeää markkinointi näille yrityksille on.

Tutkimus osoittaa, että logistiikkayritykset Kemi-Tornion seutukunnan alueella eivät pidä markkinointia kovinkaan tärkeänä yritykselle. Yritysten markkinointi ei ole suunnitelmallista tai kirjallista, eikä markkinointistrategioita pidetä tärkeänä. Logistiikkayritysten markkinointikeinoja ovat yleensä mainonta sekä myynninedistäminen, eritoten näistä verkkomainonta sekä sponsorointi. Kyselyn avoimissa vastauksissa tuotiin voimakkaasti esille myös niin kutsuttu puskaradio yritysten mainontakeinoksi. Logistiikkayritykset eivät siis pidä markkinointia tärkeänä keinona.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste