Näytä suppeat kuvailutiedot

Logistiikkayritykset ja niiden markkinointi Kemi-Tornion seutukunnan alueella

Ollila, Sari (2010)

dc.contributor.authorOllila, Sari
dc.date.accessioned2010-11-25T07:50:18Z
dc.date.available2010-11-25T07:50:18Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2010112415261
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/21973
dc.description.abstractOllila, Sari. 2010. Logistiikkayritykset ja niiden markkinointi Kemi-Tornion seutukunnan alueella. Opinnäytetyö. Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu. Kaupan ja kulttuurin toimiala. Sivuja 30. Liitteet 1-2. Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia Kemi-Tornion seutukunnan logistiikkayritysten markkinointia. Kemi-Tornion seutukunnan logistiikkayritykset kilpailevat niin kotimaisilla kuin ulkomaisillakin markkinoilla, joten yritysten täytyy investoida tuottavuuteen, nopeuttaa logistista ketjua, tuottaa laadullisesti parempaa asiakaspalvelua sekä monipuolistaa palvelujaan. Opinnäytetyö koostuu teoriaosasta sekä kyselytutkimuksesta, joka suoritettiin Webropol-kyselyllä. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusmenetelmää. Kyselytutkimuksen tavoitteena on saada selville mitä markkinointikeinoja logistiikkayritykset käyttävät ja kuinka tärkeää markkinointi näille yrityksille on. Tutkimus osoittaa, että logistiikkayritykset Kemi-Tornion seutukunnan alueella eivät pidä markkinointia kovinkaan tärkeänä yritykselle. Yritysten markkinointi ei ole suunnitelmallista tai kirjallista, eikä markkinointistrategioita pidetä tärkeänä. Logistiikkayritysten markkinointikeinoja ovat yleensä mainonta sekä myynninedistäminen, eritoten näistä verkkomainonta sekä sponsorointi. Kyselyn avoimissa vastauksissa tuotiin voimakkaasti esille myös niin kutsuttu puskaradio yritysten mainontakeinoksi. Logistiikkayritykset eivät siis pidä markkinointia tärkeänä keinona.fi
dc.description.abstractOllila, Sari 2010. Logistics companies and their marketing in the Kemi-Tornio region. Bachelor’s Thesis. Kemi-Tornio University of Applied Sciences. Business and Culture. Pages 30. Appendices 1-3. The aim of this Thesis is to analyse marketing in logistics companies in the Kemi-Tornio region In the Kemi-Tornio region logistics companies are competing both in the domestic and in international markets. Therefore, logistics companies in the Kemi-Tornio region have to invest in effectiveness, speed up their logistics systems, improve the quality of customer service and diversify their services. There are two parts in my thesis. The first part of my thesis is a theory part and the other part is a questionnaire survey. In the questionnaire part I used quantitative analysis, and one of my tools was the Webropol-programme to interview employees of logistics companies in the Kemi-Tornio region. The aim of the questionnaire part was to find out which marketing resources these companies use and how important marketing is for them. It was discovered that the logistics companies in the Kemi-Tornio region under analysis in this Thesis have not concentrated on marketing at all. As a matter of fact, they do not even have a marketing plan despite the fact that it is a part of their business plan required when companies are founded and when they apply for financing. However, companies do not update and develop their marketing strategies or act according to the. Logistics companies typically use advertising and sales promotion in the Kemi-Tornio region. As a result, the logistics companies in the Kemi-Tornio region under analysis here do not regard marketing as an important tool.en
dc.language.isofin
dc.publisherKemi-Tornion ammattikorkeakoulu
dc.publisherLapin ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleLogistiikkayritykset ja niiden markkinointi Kemi-Tornion seutukunnan alueellafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/347
dc.organizationKemi-Tornion ammattikorkeakoulu
dc.organizationLapin ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationKemi-Tornion ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationLapin ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordlogistiikka
dc.subject.keywordlogistiikkayritys
dc.subject.keywordmarkkinointi
dc.subject.keywordyritykset
dc.subject.keywordKemi-Tornion seutukunta
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketoiminnan logistiikan koulutusohjelma
dc.subject.disciplineLiiketalous


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot