Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työnhakijamarkkinointi Facebookissa : Kilpailijat vs UKKO Work

Kyngäs, Sami (2019)

Avaa tiedosto
Kyngas_Sami.pdf (1.030Mt)
Lataukset: 


Kyngäs, Sami
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019112522210
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Ukko Workin sosiaalisen median työnhakijamarkkinoinnin mainonnan taso alan kilpailijoihin verrattuna Facebookissa. Tavoitteena oli löytää mahdollisia kehityskohteita ja kilpailuetuja, joita työstämällä tai kehittämällä Ukko Work kasvaisi kilpailemaan alan suurimpien yritysten kanssa.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin vertailututkimusta eli Benchmarkingia, jotta saatiin selville kilpailijoiden ja Ukko Workin sosiaalisen median mainonnan suoriutumisen taso verrattuna toisiinsa. Vertailua varten kerättiin teoriatietoa sosiaalisessa mediassa olevien mainosten tärkeimmistä pääpiirteistä ja selvitettiin, mitkä asiat tekevät sosiaalisen median mainoksista hyvän. Tietoa kerättiin ammattikirjallisuudesta ja eri Internet-lähteistä.

Sosiaalisen median mainoksia ja niiden teoriaa tutkimalla huomattiin, että tietyt tärkeät asiat nousevat esiin aina mainoksia luodessa. Sosiaalisessa mediassa erityisen tärkeää on mainoksien helppolukuisuus ja selkeys. Mainokset pitää olla hyvin jäsenneltyjä ja kirjoitusasultaan virheettömiä, jotta lukija kiinnostuu mainoksesta.

Analyysien ja tulosten selvitysten jälkeen huomattiin, että Ukko Workin nykyinen sosiaalisen median mainonnan tila kilpailijoihin verraten on hyvä. Ukko Workin mainonnan nykytila Facebookissa on henkilöstöpalvelu- ja työnhakupalvelualan parhaimmistoa ja heidän tulisi pitää nykyinen suunta. Tärkeää on myös jatkuva kehittyminen, jotta Ukko Work ei menetä omaa asemaansa ja jää jälkeen sosiaalisen median mainonnan kehityksessä kilpailijoihin verrattuna.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste