Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

LeanGame, a Digital Training Tool to Implement Lean Philosophy

Mattsson, Jasperiina; Nurminen, Raija; Reunanen, Tero (2018)

 
Avaa tiedosto
Mattsson_Nurminen_Reunanen_LeanGame_2019.pdf (392.9Kt)
Lataukset: 


Mattsson, Jasperiina
Nurminen, Raija
Reunanen, Tero
Editoija
Jussi Ilari Kantola, Salman Nazir, Tibor Barath
Springer
2018
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
doi:10.1007/978-3-319-94709-9_3
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2019121146701
Tiivistelmä
One of the most important resource of successfully leaded and man-aged health care organization is a competent staff. As staff education requires resource investments such personnel’s´ and educators´ time, facilities and thus, typically it have to be funded somehow, money, it would be feasible to try to develop a new, more efficient and more motivating training methodologies and tools, in order to enhance learning outcomes. Health care has large amounts of employees, which gives border condition to tool to be also suitable for large amounts of people. As new digital technologies are available, they offer new ways to execute corporate wide professional training, e.g. serious games. This article presents a new approach to Lean training: a digital LeanGame. It is a digital serious game aimed to introduce basics of Lean Philosophy to health care professionals in hospital environment. Its future users, a group of health care professionals piloted LeanGame in Finnish hospitals in spring 2017. The results of this pilot study show that digital LeanGame can be used in a comple-mentary way to achieve training goals in lean training. This article handles the results of lean game training and discusses of future research and development needs.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste