Ylemmällä ammattikorkeakoulututkinnolla vahvaksi tutkimus-, kehitys- ja innovaatiovaikuttajaksi
Ahonen, Pia; Nurminen, Raija (2019)
Ahonen, Pia
Nurminen, Raija
Turun ammattikorkeakoulu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001172505
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202001172505
Tiivistelmä
”Ammattikorkeakoulutuksen dynamiikka syntyy tutkimus-, kehitys- ja innovaatiotyön ja koulutuksen vuorovaikutuksesta”, todetaan opetusministeriön työryhmämuistiossa vuodelta 2010.
Tätä dynaamista ajatusta todensimme jo jatkotutkintokokeilun (vuodesta 2005 ylempi ammattikorkeakoulututkinto, YAMK) käynnistyessä 2000-luvun alkupuolella. Pohdimme, miten työelämä ja yhteistyöorganisaatiot sidottaisiin vahvasti koulutukseen, ja miten koulutuksen aikana tuotettua uutta osaamista hyödynnetään työelämässä.
Tätä dynaamista ajatusta todensimme jo jatkotutkintokokeilun (vuodesta 2005 ylempi ammattikorkeakoulututkinto, YAMK) käynnistyessä 2000-luvun alkupuolella. Pohdimme, miten työelämä ja yhteistyöorganisaatiot sidottaisiin vahvasti koulutukseen, ja miten koulutuksen aikana tuotettua uutta osaamista hyödynnetään työelämässä.