dc.contributor.author | Rautanen, Johanna | |
dc.date.accessioned | 2009-05-28T14:15:08Z | |
dc.date.available | 2009-05-28T14:15:08Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | URN:NBN:fi:amk-200905283407 | |
dc.identifier.uri | http://www.theseus.fi/handle/10024/3288 | |
dc.description.abstract | Tämän opinnäytetyön aiheena oli perehdyttämisohjelman laatiminen uusille myyjille. Projektin toimeksiantaja oli Carlings Oy. Perehdyttämisohjelma rajattiin uuden myyjän perehdyttämiseen.
Projektin tavoitteena oli saada Suomen Carlingsille yhtenäinen perehdyttämisohjelma, joka toimii esimiehen apuna uusien työntekijöiden tullessa taloon. Tarkoituksena oli saada tulokkaat oppimaan nopeammin ja tuntemaan itsensä osaksi yritystä lyhyemmässä ajassa.
Projektille lähtökohtana oli myymäläpäälliköiden havaitsema tarve perehdyttämisohjelmalle. Toimeksiantajalla ei ollut käytössä perehdyttämisohjelmaa eikä liikkeistä löytynyt mitään
materiaalia. Jokaisessa liikkeessä tulokkaat perehdytettiin eri tavalla.
Projekti alkoi kirjallisuuteen tutustumalla ja sieltä kootut tiedot toimivat pohjana projektille. Lisätietoja saatiin haastattelemalla myymäläpäälliköitä ja kahta työntekijää.
Projektin tuotoksena syntyi kymmenen päivän perehdyttämisohjelma, Tervetuloa Carlingsille –opas ja perehdyttäjän muistilista. | fi |
dc.description.abstract | Initiation of a New Salesperson : case: Carlings Oy
The subject of this thesis was the creation of an initiation program for new salespersons. It has been completed in cooperation with Carlings Ltd.
The main purpose of the project was to create an initiation program that can be used consistently in every Carlings store in Finland. The initiation program is a helpful tool for the store manager and it can standardize and speed up learning, as well as help people become part of the workplace community more quickly.
The starting point for the project was the need for the initiation program. Carlings did not have an initiation program and there was not any orientation material in stores. Training was carried out in different ways in each store.
The basis of the project was derived from information gathered from literature and from interviews with store managers and salespeople.
The program consists of a ten day initiation program, a Welcome to Carlings- guide and a checklist for the supervisor of the training. | en |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.rights | All rights reserved | |
dc.title | Myyjän perehdyttäminen : case: Carlings Oy | fi |
dc.type.ontasot | fi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis| | |
dc.identifier.dscollection | 10024/268 | |
dc.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.ysa | perehdyttäminen | fi |
dc.subject.ysa | työnopetus | fi |
dc.subject.ysa | suunnittelu | fi |
dc.subject.ysa | ohjelmat | fi |
dc.subject.ysa | oppiminen | fi |
dc.subject.ysa | myyjät | fi |
dc.subject.ysa | Carlings | fi |
dc.contributor.organization | Laurea-ammattikorkeakoulu | |
dc.subject.keyword | perehdyttäminen | |
dc.subject.specialization | Henkilöstöresurssien kehittäminen ja johtaminen | |
dc.subject.degreeprogram | fi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing| | |
dc.subject.discipline | Liiketalouden koulutusohjelma | |
dc.rights.accessrights | Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad | |