Näytä suppeat kuvailutiedot

Myyjän perehdyttäminen : case: Carlings Oy

Rautanen, Johanna (2009)

dc.contributor.authorRautanen, Johanna
dc.date.accessioned2009-05-28T14:15:08Z
dc.date.available2009-05-28T14:15:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-200905283407
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/3288
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön aiheena oli perehdyttämisohjelman laatiminen uusille myyjille. Projektin toimeksiantaja oli Carlings Oy. Perehdyttämisohjelma rajattiin uuden myyjän perehdyttämiseen. Projektin tavoitteena oli saada Suomen Carlingsille yhtenäinen perehdyttämisohjelma, joka toimii esimiehen apuna uusien työntekijöiden tullessa taloon. Tarkoituksena oli saada tulokkaat oppimaan nopeammin ja tuntemaan itsensä osaksi yritystä lyhyemmässä ajassa. Projektille lähtökohtana oli myymäläpäälliköiden havaitsema tarve perehdyttämisohjelmalle. Toimeksiantajalla ei ollut käytössä perehdyttämisohjelmaa eikä liikkeistä löytynyt mitään materiaalia. Jokaisessa liikkeessä tulokkaat perehdytettiin eri tavalla. Projekti alkoi kirjallisuuteen tutustumalla ja sieltä kootut tiedot toimivat pohjana projektille. Lisätietoja saatiin haastattelemalla myymäläpäälliköitä ja kahta työntekijää. Projektin tuotoksena syntyi kymmenen päivän perehdyttämisohjelma, Tervetuloa Carlingsille –opas ja perehdyttäjän muistilista.fi
dc.description.abstractInitiation of a New Salesperson : case: Carlings Oy The subject of this thesis was the creation of an initiation program for new salespersons. It has been completed in cooperation with Carlings Ltd. The main purpose of the project was to create an initiation program that can be used consistently in every Carlings store in Finland. The initiation program is a helpful tool for the store manager and it can standardize and speed up learning, as well as help people become part of the workplace community more quickly. The starting point for the project was the need for the initiation program. Carlings did not have an initiation program and there was not any orientation material in stores. Training was carried out in different ways in each store. The basis of the project was derived from information gathered from literature and from interviews with store managers and salespeople. The program consists of a ten day initiation program, a Welcome to Carlings- guide and a checklist for the supervisor of the training.en
dc.language.isofin
dc.publisherLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMyyjän perehdyttäminen : case: Carlings Oyfi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/268
dc.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaperehdyttäminenfi
dc.subject.ysatyönopetusfi
dc.subject.ysasuunnittelufi
dc.subject.ysaohjelmatfi
dc.subject.ysaoppiminenfi
dc.subject.ysamyyjätfi
dc.subject.ysaCarlingsfi
dc.contributor.organizationLaurea-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordperehdyttäminen
dc.subject.specializationHenkilöstöresurssien kehittäminen ja johtaminen
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma
dc.rights.accessrightsRajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot