The Future of Advertising in the World of Climate Change
Salminen, Jannika (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Salminen, Jannika
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102621661
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102621661
Tiivistelmä
The aim of the thesis was to map and better understand climate change from the point of view of the advertising industry, as well as to increase the understanding of the responsibility of the industry regarding the climate-issues. Additionally, the aim was to understand the future of the industry and find climate-friendly ways to work. The form of the thesis was research-based with aspects of qualitative research and research-oriented development. Basic methods of job design were also applied.
The theoretical framework of the thesis was split into five sections. The theoretical framework covered the history and current state of the advertising industry, climate change, the connection between the advertising industry and climate change as well as the connection between climate change and consuming, and work design.
As a part of the thesis, a qualitative research was executed. The aim of this research was to find solutions and confirm the issues found in the theoretical framework. The research covered the mistakes currently made in advertising industry regarding climate change and the required change; Pro Bono work; the required change in advertising methods and ideologies; the effect climate change has on the industry; the future objectives; required steps on the path to the future, and the ways everyone working in the industry can participate in the climate work.
The research produced information about the key issues in the industry and the required change, as well as practical ways on how everyone working in advertising can design in the industry through their own work.
As the end-result of the thesis, practical guidelines to further climate-friendly advertising in the industry were created for both business owners and leader, as well as for every individual working in the industry. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa ilmastonmuutosta mainosalan näkökulmasta ja kartuttaa ymmärrystä alan vastuusta ja osallisuudesta ilmastonmuutokseen. Lisäksi tavoitteena oli ymmärtää alan tulevaisuutta ja löytää keinoja kehittää toimintaa ilmastoystävällisempään suuntaan. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena työnä, jossa yhdisteltiin laadullista tutkimusta ja tutkimuksellista kehittämistoimintaa. Lisäksi työssä sovellettiin työn muotoilun keinoja.
Opinnäytetyön tietoperusta jaettiin viiteen osaan. Osissa käsiteltiin mainosalan historiaa ja nykytilannetta, ilmastonmuutosta, ilmastonmuutoksen ja mainonnan välistä yhteyttä sekä tarkemmin ilmastonmuutoksen ja kuluttamisen välistä yhteyttä sekä työn muotoilua.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin laadullinen haastattelututkimus, johon osallistui neljä alalla työskentelevää ammattilaista. Kyselytutkimuksen tavoitteena oli löytää ratkaisumalleja ja sovellettavissa olevia muutoskeinoja. Teemoja olivat alan tänä päivänä tekemät virheet ja vaadittu muutos, pro bono -työ, muutostarve mainosalan metodeissa ja ideologioissa, ilmastonmuutoksen vaikutus alaan, tulevaisuuden tavoitteet, askelmerkit matkalla kohti tulevaisuutta ja tavat, joilla jokainen alalla työskentelevä voi osallistua ilmastotyöhön.
Tutkimuksen keskeisenä osana saatiin tietoa alan ongelmakohdista ja vaadittavista muutoksista sekä luotiin käytännön askelmerkkejä, joilla jokainen alalla työskentelevä voi osaltaan osallistua muutostyöhön ja muotoilla alaa oman työnsä puitteissa.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi käytännönläheiset ohjeistukset sekä yrittäjille ja yrityksen johtohahmoille että mainosalalla työntekijän roolissa työskenteleville.
The theoretical framework of the thesis was split into five sections. The theoretical framework covered the history and current state of the advertising industry, climate change, the connection between the advertising industry and climate change as well as the connection between climate change and consuming, and work design.
As a part of the thesis, a qualitative research was executed. The aim of this research was to find solutions and confirm the issues found in the theoretical framework. The research covered the mistakes currently made in advertising industry regarding climate change and the required change; Pro Bono work; the required change in advertising methods and ideologies; the effect climate change has on the industry; the future objectives; required steps on the path to the future, and the ways everyone working in the industry can participate in the climate work.
The research produced information about the key issues in the industry and the required change, as well as practical ways on how everyone working in advertising can design in the industry through their own work.
As the end-result of the thesis, practical guidelines to further climate-friendly advertising in the industry were created for both business owners and leader, as well as for every individual working in the industry.
Opinnäytetyön tietoperusta jaettiin viiteen osaan. Osissa käsiteltiin mainosalan historiaa ja nykytilannetta, ilmastonmuutosta, ilmastonmuutoksen ja mainonnan välistä yhteyttä sekä tarkemmin ilmastonmuutoksen ja kuluttamisen välistä yhteyttä sekä työn muotoilua.
Osana opinnäytetyötä toteutettiin laadullinen haastattelututkimus, johon osallistui neljä alalla työskentelevää ammattilaista. Kyselytutkimuksen tavoitteena oli löytää ratkaisumalleja ja sovellettavissa olevia muutoskeinoja. Teemoja olivat alan tänä päivänä tekemät virheet ja vaadittu muutos, pro bono -työ, muutostarve mainosalan metodeissa ja ideologioissa, ilmastonmuutoksen vaikutus alaan, tulevaisuuden tavoitteet, askelmerkit matkalla kohti tulevaisuutta ja tavat, joilla jokainen alalla työskentelevä voi osallistua ilmastotyöhön.
Tutkimuksen keskeisenä osana saatiin tietoa alan ongelmakohdista ja vaadittavista muutoksista sekä luotiin käytännön askelmerkkejä, joilla jokainen alalla työskentelevä voi osaltaan osallistua muutostyöhön ja muotoilla alaa oman työnsä puitteissa.
Opinnäytetyön lopputuloksena syntyi käytännönläheiset ohjeistukset sekä yrittäjille ja yrityksen johtohahmoille että mainosalalla työntekijän roolissa työskenteleville.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Organizational changes and their impact on corporate productivity : An assessment showing the behavioral change of productivity due to organizational change
Hussain, Ramzan (2023)This thesis paper aims to analyze the impact of organizational change on productivity, as the reason for sustaining and motivating the operation of an organization lies in gaining more profit through increased productivity. ... -
Leading change by making it safe : a case study on psychological safety and change leadership
Aguilera, Henna (2020)Muutosten keskiössä ovat usein ne ihmiset joihin muutos vaikuttaa, sillä heidän tulee sopeutua uuteen tilanteeseen. Tämä sopeutuminen taas voi tuoda mukanaan hämmennyksen, epävarmuuden ja jopa pelon tunteita. Kun tiimiä ... -
Organization in change - employees experience of change management and work-wellbeing after a process of system upgrade
Sirkiä, Roosa (2021)Changes are part of today’s business. Organizations are constantly going through processes where things are developed, renewed and changed. Changes can be anything from lay-offs to IT-system upgrades or implementing new ...