Kulutusluottojen markkinointi nuorille
Suhonen, Toni (2020)
Suhonen, Toni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020122129805
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020122129805
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli kulutusluottojen markkinointi nuorille. Työn tavoitteena oli selvittää, kuinka vakuudettomia kulutusluottoja voidaan markkinoida vastuullisesti nuorille? Työn alakysymyksinä on, mitkä tekijät vaikuttavat vakuudettomien kulutusluottojen huonon maineen syntymiseen sekä mitä markkinoinnissa kannattaa korostaa?
Teoriaosassa tutustutaan vakuudettomiin kulutusluottoihin sekä tuotteen olemassaolon tarkoitukseen. Lähetysmistapana työssä on mielikuvan uudistaminen sekä näkökulman muuttaminen johtuen tuotteen tämänhetkisestä negatiivisesta mielikuvasta. Teoriaosuudessa käydään läpi myös osapuolien vastuuta luotonannossa sekä -otossa, jotta saadaan molempien osapuolien näkökulmat ilmi.
Teoriaosuuden pohjalta muodostettiin pohdinta, jossa vastatataan työn tavoitekysymykseen sekä siihen mitä tekijöitä markkinoinnin kannattaa jatkossa korostaa. Pohdinnassa tuodaan ilmi, että suurimpana ongelma tällä hetkellä on yrityksien heikosti hoidetut sosiaalisen median kanavat, vuosia samana pysynyt markkinointitapa sekä markkinoinnissa puuttuva vastuullisuuden ja avoimuuden puute.
Opinnäytetyön tulosten perusteella voidaan toteuttaa jatkotutkimuksia aiheeseen liittyen sekä luodaan uusia näkökulmia, joiden avulla omaa sekä alan toimintaa voitaisiin parantaa.
Teoriaosassa tutustutaan vakuudettomiin kulutusluottoihin sekä tuotteen olemassaolon tarkoitukseen. Lähetysmistapana työssä on mielikuvan uudistaminen sekä näkökulman muuttaminen johtuen tuotteen tämänhetkisestä negatiivisesta mielikuvasta. Teoriaosuudessa käydään läpi myös osapuolien vastuuta luotonannossa sekä -otossa, jotta saadaan molempien osapuolien näkökulmat ilmi.
Teoriaosuuden pohjalta muodostettiin pohdinta, jossa vastatataan työn tavoitekysymykseen sekä siihen mitä tekijöitä markkinoinnin kannattaa jatkossa korostaa. Pohdinnassa tuodaan ilmi, että suurimpana ongelma tällä hetkellä on yrityksien heikosti hoidetut sosiaalisen median kanavat, vuosia samana pysynyt markkinointitapa sekä markkinoinnissa puuttuva vastuullisuuden ja avoimuuden puute.
Opinnäytetyön tulosten perusteella voidaan toteuttaa jatkotutkimuksia aiheeseen liittyen sekä luodaan uusia näkökulmia, joiden avulla omaa sekä alan toimintaa voitaisiin parantaa.