Haku
Viitteet 1-10 / 21
Data-suuntautunut teknologia Unity-pelinkehitysmoottorissa
(2020)
Muistin hidas kehitys ja prosessoreiden siirtyminen moniytimisiksi vaatii uusia ratkaisuja suorituskykyä vaativiin sovelluksiin, kuten videopeleihin. Tätä varten on kehitetty ohjelmointiparadigma data-suuntautunut suunnittelu, ...
Talousjärjestelmien emulointi videopeleissä ja niiden yhteys tosielämään
(2020)
Virtuaalitaloudet ovat vielä suhteellisen uusi ilmiö yhteiskunnalle. Virtuaaliset taloudet ovat viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana nousseet ekonomistien ja taloustiedettä harjoittavien tahojen huulille, sillä aiheesta ...
Web-sovelluksen kehittäminen testivetoisesti
(2020)
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka testivetoisen kehityksen menetelmä soveltuu web-sovelluksen kehittämiseen. Web-sovellukset ovat nykyajan verkottuneessa maailmassa yhä suuremmassa roolissa. Testivetoisen ...
Environment Design by using real-world location in Unity Engine
(2023)
Jyväskylän ammattikorkeakoulun opiskelija Juho Harju kehitti opinnäytetyössään realistista ympäristöä käyttäen Unity game engine.
Opinnäytetyö on yhdistetty yrittäjätoimintaan, jonka tarkoituksena oli toimintatutkimuksena ...
3D-saarien proseduraalinen generointi
(2022)
Proseduraalinen generointi on pelialalla suosittu tapa sisällön tuotannon ongelmien ratkaisuun. Pelialan
trendit generoituvasta sisällöstä ovat jatkuneet vahvoina pienissä pelistudioissa, mutta tuoneet myös isojen
pelistudioiden ...
Headless-toteutuksen kehitys WordPress- ja Next.js-ympäristössä
(2022)
Tiivistelmä: Opinnäytetyön tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää headless-toteutuksen positiiviset ja negatiiviset vaikutukset sekä selvittää, mitä asioita toteutuksessa pitäisi huomioida, jotta kehitystyö voitaisiin ...
Sosiaalisen median algoritmit : Tavoittavan julkaisun resepti urheiluseuralle
(2021)
Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona jyväskyläläiselle lentopallon ja beach volleyn erikoisseuralle JyväsLentis ry:lle. Seuran sisällä on noussut tarve kehittää seuran sosiaalisen median julkaisuja paremmin seuraajia ...
Karttapohjaisen Unity-sovelluksen lokalisointi Lean Localization -lisäosaa käyttäen
(2021)
Sovellusten kansainvälistäminen ja lokalisointi ovat nykyaikaisessa sovelluskehityksessä nousseet erittäin merkittäviksi osiksi kokonaisvaltaisen sovelluksen luomista jatkuvasti globalisoituvassa ja monikulttuurisessa ...
2D-grafiikkaohjelmat pelialalla
(2021)
Tämä opinnäytetyö tutkii graafikoiden omia tarpeita pelialalla käytettäville 2D-grafiikkaohjelmille. Työssä käydään läpi myös erinäisille ohjelmille tehtyjä testejä, jotka perustuvat graafikoille jaetun kyselyn vastauksiin.
Projektinhallintasovellusten vertailu pelinkehityksen tuotantoprosessissa
(2021)
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää toimeksiantajan tuotantoprosessia sekä vertailla kahta projektinhallinnan sovellusta, Jiraa ja Notionia pelinkehityksen näkökulmasta. Tehtävänä oli löytää vastaukset asetettuihin ...