Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Optimizing mobile games in a Unity environment : Case: Multiplayer mobile game

Blåfield, Jerry (2021)

 
Avaa tiedosto
Blaafield_Jerry.pdf (826.2Kt)
Lataukset: 


Blåfield, Jerry
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021053112633
Tiivistelmä
Mobile games take up majority of the video game market where competition is harder than ever. The performance of the games can determine the size of a game’s user base and its marketability. When a game performs badly the video game developers need knowledge of several tools and processes to achieve performance improvements. The assignor was Zaibatsu Interactive, which is a game development company based in Jyväskylä. Zaibatsu Interactive provided a game project for the research to be implemented on. The emphasis on mobile games specifically was due to the company mostly focusing on mobile game development. First it was researched how to use the tools in Unity to profile the game on a target device so that optimization targets could be found. Then it was assessed how the most useful optimization targets could be identified in the target game. Lastly some optimization fixes were attempted, and the results were analyzed. The results showed that even someone without much prior experience in optimization was able to create relatively decent improvements to a game after understanding the game’s systems and researching some of the root causes of the problems. This information can be taught to others and used in future development.
 
Videopelimarkkinoista suurimman osuuden vie mobiilipelit ja kilpailu on kovempaa kuin koskaan. Pelien suorituskyvyn taso voi rajoittaa niiden asiakaskannan kokoa ja pelin myytävyyttä. Jos peli on suorituskyvyltään huono, tarvitsee pelin kehittäjä tietoa ja taitoa monista työkaluista sekä prosesseista paremman suorituskyvyn saavuttamiseksi. Toimeksiantaja oli Zaibatsu Interactive Oy, joka on Jyväskylässä toimiva pelinkehitysyritys. Zaibatsu Interactive tarjosi myös Unityssä kehitetyn mobiilipelin, johon tutkimustyö implementoitiin, tästä syystä myös aihe rajattiin keskittymään Unity mobiilipeleihin. Ensimmäisenä tutkittiin Unityn optimointityökaluja ja määriteltiin niiden käyttö mobiilipelin profilointiin ja optimointikohteiden löytämiseksi. Seuraavaksi keskityttiin löytämään optimoinnin kannalta parhaita tuloksia antavat optimointikohteet. Lopuksi optimointikohteita yritettiin parantaa ja tuloksia analysoitiin. Lopputulokset kertoivat, että tutkittuaan suorituskykyongelmien syitä ja niihin liittyviä järjestelmiä, voi kehittäjä ilman aikaisempaa kokemusta optimoinnista tuottaa huomattavia suorituskykyyn parannuksia. Saatuja tuloksia voidaan käyttää jatkokehityksessä ja muiden kehittäjien opetukseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.

  • Game Development in Unity : Game Production, Game Mechanics and the Effects of Gaming 

    Dansie, Jason (Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2013)
    The goal of this thesis is to examine how video games are designed and to see how differ-ent game mechanics work and how to use them in the development of a game, as well as examine what are both the positive and negative ...
  • Location-based mobile games : creating a location-based game with the Unity game engine 

    Korhola, Samuli (2020)
    The subject of this thesis is location-based mobile games. Location-based mobile games are a way for mobile games to combine reality with virtual worlds and thus re-define the gaming experience. This thesis presents ...
  • ”WE WANT A 3D GAME” : Customer expectations for the games company when buying a serious game 

    Sorppanen, Mikko (Oulun seudun ammattikorkeakoulu, 2012)
    All digital games are not used for entertainment. Some of them can also be used for non-entertainment purposes and these games are called serious games. This thesis is carried out in co-operation with one Finnish games ...
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste