Kehittyminen ICT-asiantuntijan roolissa etätyössä
Pyhältö, Jasmine (2021)
Pyhältö, Jasmine
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090217374
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021090217374
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tutkia ja analysoida kirjoittajan työtehtäviä etätyön näkökulmasta kevään 2020 covid-pandemian aikana. Työ tehtiin suuressa suomalaisessa palveluiden digitalisointia toteuttavassa organisaatiossa. Työ sisälsi erilaisia digitaalisten palveluiden kehittämisen testaustehtäviä, testauksesta raportointiin. Tavoitteena oli tehdä itsetutkiskelua ja sen myötä tulla tietoiseksi päivittäisistä tehtävistä. Havaintojen pohjalta voi kehittyä paremmaksi asiantuntijaksi.
Tämän tutkimuksen tukena on käytetty e-julkaisuja sekä kirjoittajan omia pohdintoja. Tämän opinnäytetyön tuloksena voidaan nähdä, kuinka kirjoittaja pyrki kehittymään entistä paremmaksi ICT-alan asiantuntijaksi työskennellessään etätyössä testauskonsulttina. Lopputuloksena voidaan todeta, että opinnäytetyön tavoite tuli saavutettua, ja voidaan todeta, että kehittymistä spesialistina tapahtui. Asiakas tulee hyötymään tästä spesialistin uusien oppien myötä.
Tämän tutkimuksen tukena on käytetty e-julkaisuja sekä kirjoittajan omia pohdintoja. Tämän opinnäytetyön tuloksena voidaan nähdä, kuinka kirjoittaja pyrki kehittymään entistä paremmaksi ICT-alan asiantuntijaksi työskennellessään etätyössä testauskonsulttina. Lopputuloksena voidaan todeta, että opinnäytetyön tavoite tuli saavutettua, ja voidaan todeta, että kehittymistä spesialistina tapahtui. Asiakas tulee hyötymään tästä spesialistin uusien oppien myötä.