Markkinointisuunnitelma
Saarros, Miska (2021)
Saarros, Miska
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112321288
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021112321288
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli toteuttaa ja tuottaa Jämsäläiselle Autopiste Oy:lle toimiva markkinointisuunnitelma, jossa keskityttiin erityisesti markkinointiviestintään. Opinnäytetyö suoritettiin toimeksiantaja yritykselle toiminnallisena työnä, jonka pohjalta voidaan laatia Autopiste Oy:lle markkinointisuunnitelma, jonka avulla yrityksen on mahdollista saavuttaa laajempaa näkyvyyttä ja myyntiä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää yrityksen kilpailukeinona sekä markkinointisuunnitelmaa ja sen teoriaa, tukemaan ja selvittämään markkinointisuunnittelun eri vaiheita. Teoriaosuuden tiedot ovat kerätty alan ammattikirjallisuudesta sekä alan internetlähteistä. Markkinointisuunnitelman tuotoksen tueksi haastateltiin myös yrittäjää, jonka avulla saatiin tarvittavia tietoja yrityksen nykytilasta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Autopiste Oy:lle yksinkertainen, mutta kattava markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys voi hyödyntää ja toteuttaa markkinointiaan muiden resurssiensa puitteissa.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsitellään markkinointiviestintää yrityksen kilpailukeinona sekä markkinointisuunnitelmaa ja sen teoriaa, tukemaan ja selvittämään markkinointisuunnittelun eri vaiheita. Teoriaosuuden tiedot ovat kerätty alan ammattikirjallisuudesta sekä alan internetlähteistä. Markkinointisuunnitelman tuotoksen tueksi haastateltiin myös yrittäjää, jonka avulla saatiin tarvittavia tietoja yrityksen nykytilasta.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi Autopiste Oy:lle yksinkertainen, mutta kattava markkinointisuunnitelma, jonka avulla yritys voi hyödyntää ja toteuttaa markkinointiaan muiden resurssiensa puitteissa.