Markkinointisuunnitelma Lännentila Oy
Karjula, Viljami (2021)
Karjula, Viljami
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022576
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022576
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli luoda tehokas ja käytännönläheinen markkinointisuunnitelma Lännentila Oy:lle. Lännentila on Lumijoella toimiva maatilabrändi, jonka tavoitteena on tuottaa asiakkailleen elämyksiä. Pääpaino oli digitaalisen markkinoinnin kehittämisessä ja käytännön toimenpiteissä. Valitsin opinnäytetyön aiheeksi markkinointisuunnitelman, koska olen vastannut Lännentilan markkinoinnista vuoden 2021 alusta lähtien ja olen yksi yhtiön omistajista. Suunnitelmassa käsitellään myös toimenpiteitä, miten Lännentilasta on rakentunut jo tähän päivään mennessä merkittävä brändi lähiruokabisneksessä. Työssä ideoitiin ja pohdittiin myös kehityskohteita ja tulevaisuuden mahdollisuuksia, miten brändiä voitaisiin kehittää edelleen. Pääasiassa kehitystoimenpiteitä mietittiin Facebookiin ja Instagramiin sekä sähköposti- ja vaikuttajamarkkinointiin.
Opinnäytetyön tietoperustana on käytetty suurimmaksi osaksi markkinointiin liittyvää kirjallisuutta sekä paljon verkkolähteitä. Lisäksi tietoperustana on Lännentilan markkinoinnin analytiikkaa aiemmilta kesiltä ja kuluttajatutkimuksen sekä Facebook-kyselyn tuloksia.
Käytin työssäni vetoketjumallia eli teoria ja käytäntö kulkivat koko ajan mukana projektin aikana. Opinnäytetyön tuloksena syntyi käytännönläheinen ja konkreettinen markkinointisuunnitelma, jonka avulla yhtiön on hyvä lähteä kehittämään markkinointia ensi vuonna.
Opinnäytetyön tietoperustana on käytetty suurimmaksi osaksi markkinointiin liittyvää kirjallisuutta sekä paljon verkkolähteitä. Lisäksi tietoperustana on Lännentilan markkinoinnin analytiikkaa aiemmilta kesiltä ja kuluttajatutkimuksen sekä Facebook-kyselyn tuloksia.
Käytin työssäni vetoketjumallia eli teoria ja käytäntö kulkivat koko ajan mukana projektin aikana. Opinnäytetyön tuloksena syntyi käytännönläheinen ja konkreettinen markkinointisuunnitelma, jonka avulla yhtiön on hyvä lähteä kehittämään markkinointia ensi vuonna.