Viestinnän kehittäminen huoltajien kanssa
Holmgren, Ida (2021)
Holmgren, Ida
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022731
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021113022731
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää sekä helpottaa viestintää huoltajien kanssa varhaiskasvatuksessa. Viestinnän kehittämisen apuna oli WhatsApp-viestintäsovellus. WhatsApp-viestejä käytettiin kaiken sallitun tiedon eteenpäin viemiseen. Lisääntyneen viestinnän tavoitteena kehitettiin yhteistyötä huoltajien kanssa sekä pyrittiin mahdollisimman mutkattomaan yhteydenpitoon. WhatsApp viestejä käytettiin mahdollisimman paljon unohtamatta fyysisiä kohtaamisia ja sen tuomia mahdollisuuksia.
Tässä opinnäytetyössä oman kehittämisen tavoitteet olivat määrätietoisuuden lisääminen ja riittämättömyyden tunteen vähentäminen. Näitä tavoitteita kehitettiin huoltajien kanssa fyysisissä kohtaamisissa.
Päiväkirjan raportoinnissa on keskitytty viestintään WhatsApp-viesteillä mutta paneudutaan myös fyysisiin kohtaamisiin huoltajien kanssa. Fyysisissä kohtaamisissa keskityttiin oman kehittämisen tavoitteisiin ja niiden kehittämiseen.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä havainnointiin sekä reflektointiin kymmenen viikon aikana tapahtuvaa kehitystä liittyen viestintään huoltajien kanssa. Yhteenvedossa pohdittiin huoltajilta tulleita palautteita sekä havainnointiin oman kehittymisen tavoitteita.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä viestinnän kehittämisen avulla ylläpidettiin yhteis-työtä huoltajien kanssa entistä paremmin. WhatsApp-viestin käytöllä oltiin helposti yhteydessä huoltajiin sekä viestittiin pienimmätkin asiat. Huoltajien osallisuus lisääntyi, kun he olivat tietoisia siitä mitä varhaiskasvatuksessa tapahtuu.
Tässä opinnäytetyössä oman kehittämisen tavoitteet olivat määrätietoisuuden lisääminen ja riittämättömyyden tunteen vähentäminen. Näitä tavoitteita kehitettiin huoltajien kanssa fyysisissä kohtaamisissa.
Päiväkirjan raportoinnissa on keskitytty viestintään WhatsApp-viesteillä mutta paneudutaan myös fyysisiin kohtaamisiin huoltajien kanssa. Fyysisissä kohtaamisissa keskityttiin oman kehittämisen tavoitteisiin ja niiden kehittämiseen.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä havainnointiin sekä reflektointiin kymmenen viikon aikana tapahtuvaa kehitystä liittyen viestintään huoltajien kanssa. Yhteenvedossa pohdittiin huoltajilta tulleita palautteita sekä havainnointiin oman kehittymisen tavoitteita.
Päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä viestinnän kehittämisen avulla ylläpidettiin yhteis-työtä huoltajien kanssa entistä paremmin. WhatsApp-viestin käytöllä oltiin helposti yhteydessä huoltajiin sekä viestittiin pienimmätkin asiat. Huoltajien osallisuus lisääntyi, kun he olivat tietoisia siitä mitä varhaiskasvatuksessa tapahtuu.