Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointisuunnitelma Lääkärisi Oy:lle käyttäen SOSTAC-mallia

Hintsala, Luukas (2021)

 
Avaa tiedosto
Hintsala_Luukas.pdf (420.6Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Hintsala, Luukas
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021120223302
Tiivistelmä
Valitsin opinnäytetyöni aiheeksi digitaalisen markkinoinnin suunnitelman käyttäen SOSTAC-mallia. Opinnäytetyön kohdeyritys oli luonnollinen valinta, sillä olen yrittäjänä Lääkärisi Oy:ssä ja vastaan yrityksessä markkinoinnista. Avaamme kuluttajavastaanoton syksyn 2021 aikana ja digitaalisen markkinoinnin onnistuminen on hyvin keskeinen osa etälääkäripalveluita tarjoavan yrityksen menestymistä. Digitaalinen markkinointisuunnitelma rajattiin vuodelle 2022, sillä markkina muuttuu nopeasti ja tätä pidemmän suunnitelman tekeminen ei ole hyödyllistä uudelle liiketoimintasektorille. Opinnäytetyö koostuu johdannosta, tietoperustasta, analyyseistä, tavoitteiden ja strategian luomisesta, käytännön toimenpiteistä ja yhteenvedosta.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista konstruktiivista tutkimusotetta, jossa pyritään ratkaisemaan tosielämän ongelmia. Tutkimusote sopi hyvin opinnäytetyöhön, tämän ollessa kehittämistehtävä. Tavoitteina työllä oli löytää yrityksen digitaaliseen markkinointiin ydinviestit ja luoda toimiva digitaalisen markkinoinnin suunnitelma. Tietoperustassa käydään läpi markkinointia, palveluiden markkinointia sekä SOSTAC-mallia markkinoinnin suunnittelussa ja SIKS-mallia tavoitteiden asetannassa. Pääasiallisia lähteitä tietoperustaan käytin teoksia: Digitaalisen markkinoinnin käsikirja: Opas mikro- ja PK-yrityksille (Blomster, Kurtti, Määttä & Sinisalo 2020), Marketing management (Kotler & Keller 2016), Digital marketing: strategy, impelemention and practice (Chaffey & Ellis-Chadwick 2016) ja Palveluiden johtaminen ja markkinointi (Grönroos 2009).

Tuloksena opinnäytetyössä saatiin selkeät ydinviestit, kattavat analyysit yrityksestä ja ympäristöstä sekä toimiva digitaalisen markkinoinnin suunnitelma Lääkärisi Oy:lle. Opinnäytetyön lopussa kahdessa viimeisessä luvussa käydään läpi käytännön toimenpiteitä. Luvuissa on suunniteltu digitaalisen markkinoinnin toimenpiteitä kanavakohtaisesti ja palvelun kehittämistä markkinoilla pärjätäkseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste