Aloittavan kynäruiskumaalaamon markkinointisuunnitelma
Lindstedt, Ksenia (2021)
Lindstedt, Ksenia
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526048
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2021121526048
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehdään toimeksiantona aloittavalle kynäruiskumaalaamolle. Opinnäytetyön tavoitteena on laatia markkinointisuunnitelma, jossa kartoitetaan toimeksiantajayrityksen nykytilannetta ja markkinointiympäristöä erilaisten analyysien avulla. Tämän lisäksi markkinointisuunnitelmassa määritellään, mihin tavoitteisiin markkinoinnilla pyritään ja kirjataan kaikki konkreettiset toimenpiteet tavoitteiden saavuttamiseksi. Markkinointia voidaan toteuttaa monella tavalla, mutta juuri sopivan markkinointiviestinnän valinnalla on suuri merkitys yrityskuvan luomisessa sekä myynnin aikaansaamisessa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointistrategiaa sekä löytää yrityksen kannalta kannattavia ja kustannustehokkaita markkinointikanavia.
Opinnäytetyön teoriaperusta pohjautuu kirjallisiin ja sähköisiin aiheetta tutkittaviin lähteisiin, toimeksiantajayrityksen johdon ja asiakkaiden kanssa tehtyihin haastatteluihin sekä opinnäytetyön tekijän omiin havaintoihin.
Opinnäytetyö sisältää toimeksiantajayritykselle vuodeksi suunniteltuja markkinointitoimenpiteitä, jotka on laadittu markkinoinnin vuosikellon muodossa.
Opinnäytetyön tarkoituksena on kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointistrategiaa sekä löytää yrityksen kannalta kannattavia ja kustannustehokkaita markkinointikanavia.
Opinnäytetyön teoriaperusta pohjautuu kirjallisiin ja sähköisiin aiheetta tutkittaviin lähteisiin, toimeksiantajayrityksen johdon ja asiakkaiden kanssa tehtyihin haastatteluihin sekä opinnäytetyön tekijän omiin havaintoihin.
Opinnäytetyö sisältää toimeksiantajayritykselle vuodeksi suunniteltuja markkinointitoimenpiteitä, jotka on laadittu markkinoinnin vuosikellon muodossa.