Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinatutkimus tuotteen kaupallistamismahdollisuuksista

Salonen, Mikko (2013)

 
Avaa tiedosto
Salonen_Mikko.pdf (1008.Kt)
Lataukset: 


Salonen, Mikko
Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu Lapin ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201303263670
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aihe oli laatia markkinatutkimus suomalaiselle teknologia-alan suunnittelu- ja palveluyritykselle, Protacon Oy:lle. Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Protaconilla kehitteellä olevan uuden tuotteen kaupallistamismahdollisuuksia ja siihen liittyen tehdä markkinatutkimus. Markkinatutkimus laadittiin yhteistyössä Protaconin Site Managerin Matti Leinon ja vanhemman konsultin Kai Pekarilan kanssa, joista oli paljon apua työn tekemiseen.

Tutkimuksen aineistoa kerättiin keväällä 2013. Tutkimuksen haastattelu suoritettiin kasvotusten ja tutkimuksen otanta oli 13 henkilöä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin kuormansidontaa ja sidontaan liittyviä suomalaisia lakeja ja velvoitteita. Lisäksi teoriaosiossa tarkasteltiin tuotekehitystä, markkinatutkimusvaihtoehtoja ja markkinatutkimuksen teoriaa. Markkinatutkimus toteutettiin kvalitatiivisena markki-natutkimuksena. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen, koska tutkittavasta aiheesta ei tutkimuksen alkuvaiheessa tiedetty kovinkaan paljon.

Opinnäytetyön empiirisessä osassa käytiin läpi ongelman tai tavoitteen määrittäminen, tutkimuksen käytännön toteutus, tutkimuksen tulokset, tulosten analysointi, yh-teenveto ja pohdinta. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi tuotteen kohdennettu käyttäjä-ryhmä ja tuotteen soveltamisvaihtoehdot. Tutkimuksessa tutkittiin myös erikseen tuotteen integroimista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste