Näytä suppeat kuvailutiedot

Markkinatutkimus tuotteen kaupallistamismahdollisuuksista

Salonen, Mikko (2013)

dc.contributor.authorSalonen, Mikko
dc.date.accessioned2013-03-27T07:25:05Z
dc.date.available2013-03-27T07:25:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201303263670
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/55265
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön aihe oli laatia markkinatutkimus suomalaiselle teknologia-alan suunnittelu- ja palveluyritykselle, Protacon Oy:lle. Opinnäytetyön aiheena oli selvittää Protaconilla kehitteellä olevan uuden tuotteen kaupallistamismahdollisuuksia ja siihen liittyen tehdä markkinatutkimus. Markkinatutkimus laadittiin yhteistyössä Protaconin Site Managerin Matti Leinon ja vanhemman konsultin Kai Pekarilan kanssa, joista oli paljon apua työn tekemiseen. Tutkimuksen aineistoa kerättiin keväällä 2013. Tutkimuksen haastattelu suoritettiin kasvotusten ja tutkimuksen otanta oli 13 henkilöä. Opinnäytetyön teoriaosuudessa käsiteltiin kuormansidontaa ja sidontaan liittyviä suomalaisia lakeja ja velvoitteita. Lisäksi teoriaosiossa tarkasteltiin tuotekehitystä, markkinatutkimusvaihtoehtoja ja markkinatutkimuksen teoriaa. Markkinatutkimus toteutettiin kvalitatiivisena markki-natutkimuksena. Tutkimusmenetelmäksi valittiin kvalitatiivinen, koska tutkittavasta aiheesta ei tutkimuksen alkuvaiheessa tiedetty kovinkaan paljon. Opinnäytetyön empiirisessä osassa käytiin läpi ongelman tai tavoitteen määrittäminen, tutkimuksen käytännön toteutus, tutkimuksen tulokset, tulosten analysointi, yh-teenveto ja pohdinta. Tutkimuksen tuloksista kävi ilmi tuotteen kohdennettu käyttäjä-ryhmä ja tuotteen soveltamisvaihtoehdot. Tutkimuksessa tutkittiin myös erikseen tuotteen integroimista.fi
dc.description.abstractThe subject of this study was to conduct a market research for a Finnish high technology engineering and service company Protacon. The aim was to explore commercialization opportunities for a new product, which is being developed by Protacon. The market research was conducted in cooperation with Protacon’s Site Manager Matti Leino and senior consultant Kai Pekarila. Their contribution to the research was valuable. The material for the research was collected during the spring 2013. Thirteen people were interviewed face-to-face. The theory part is divided into three chapters. The first chapter deals with load binding as well as the Finnish laws and regulations on load binding. The second chapter focuses on product development. Market research opportunities and theory on market research are covered in the last chapter of the theory part. This market research was executed as a qualitative market research. The qualitative method was chosen because not much of the subject was known in advance. The empirical part of this study covers the definition of the dilemma or objective, the practical execution of the research, the results of the research, the analysis of the results, the summary and the conclusions. The results indicate the target user group of the product and the application alternatives of the product. The integration of the product was examined separately.en
dc.language.isofin
dc.publisherKemi-Tornion ammattikorkeakoulu
dc.publisherLapin ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleMarkkinatutkimus tuotteen kaupallistamismahdollisuuksistafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/352
dc.organizationKemi-Tornion ammattikorkeakoulu
dc.organizationLapin ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationKemi-Tornion ammattikorkeakoulu
dc.contributor.organizationLapin ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordmarkkinatutkimus
dc.subject.keywordtuotekehitys
dc.subject.keywordkuormaus.
dc.subject.degreeprogramfi=Tuotantotalous|sv=Produktionsekonomi|en=Industrial Management|
dc.subject.disciplineTuotantotalouden koulutusohjelma
dc.subject.disciplineTuotantotalous


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot