Kampanjan arviointia : Case: Keitele Group Oy:n Kesäkiertue 2012
Kosunen, Anni (2013)
Kosunen, Anni
Savonia-ammattikorkeakoulu
2013
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052510728
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2013052510728
Tiivistelmä
Keitele Group Oy on kuopiolaisen Mainostoimisto Crealab Oy:n asiakas. Mainostoimisto Crealab suunnitteli ja toteutti yhdessä Keitele Groupin kanssa kesällä 2012 mittavan kampanjan, Kesäkiertue 2012 – tapahtuman. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Kesäkiertue 2012 – tapahtuman onnistumista. Tarkentavia kysymyksiä tutkimuksessa oli kolme. Kuinka tapahtuman markkinointiviestintä onnistui? Millainen asiakaspalvelu tapahtumassa oli? Kuinka tapahtuma vaikutti asiakkuuteen?
Tutkimusongelmaan pyrittiin vastaamaan kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Kiertueella vierailleille metsänomistajille lähetettiin internet-kysely. Vastausaikaa annettiin noin kaksi viikkoa. Kysely lähetettiin yhteensä 287 metsänomistajalle. Vastauksia saatiin 72 kpl ja vastausprosentti oli 25,1 %.
Tutkimustulosten perusteella voitiin päätellä, että Kesäkiertue 2012 oli onnistunut ja mieluisa tapahtuma. Tapahtuman markkinointiviestintä oli saavuttanut kohderyhmän hyvin. Asiakaspalvelu ja tunnelma oli pääosin koettu positiivisena. Myös yrityksen tunnettuus oli kasvanut kampanjan myötä. Asiakkuuteen tapahtumalla ei ollut merkittävää vaikutusta.
Tutkimusongelmaan pyrittiin vastaamaan kvantitatiivisella tutkimusmenetelmällä. Kiertueella vierailleille metsänomistajille lähetettiin internet-kysely. Vastausaikaa annettiin noin kaksi viikkoa. Kysely lähetettiin yhteensä 287 metsänomistajalle. Vastauksia saatiin 72 kpl ja vastausprosentti oli 25,1 %.
Tutkimustulosten perusteella voitiin päätellä, että Kesäkiertue 2012 oli onnistunut ja mieluisa tapahtuma. Tapahtuman markkinointiviestintä oli saavuttanut kohderyhmän hyvin. Asiakaspalvelu ja tunnelma oli pääosin koettu positiivisena. Myös yrityksen tunnettuus oli kasvanut kampanjan myötä. Asiakkuuteen tapahtumalla ei ollut merkittävää vaikutusta.