Näytä suppeat kuvailutiedot

Työkaluja ratsastuskoulun asiakashallinnan kehittämiseen : case: Keskimäen Hevostila

Lappalainen, Taina (2013)

dc.contributor.authorLappalainen, Taina
dc.date.accessioned2013-10-31T06:06:30Z
dc.date.available2013-10-31T06:06:30Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2013103016457
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/64892
dc.description.abstractAsiakkaat ovat tärkeä osa jokaisen ratsastuskoulun arkea. Erilaiset asiakashallinta järjestelmät tarjoavat yrityksille mahdollisuuden pitää rekisteriä asiakkaistaan, kerätä erilaisia käyttäjätietoja ja hyödyntää niiden analysointia yri-tyksensä toiminnassa. Usein asiakashallinnan yhteydessä nousee esiin englanninkielinen asiakashallintaa tarkoittava termi CRM – Customer Relations Management. Maailmassa on paljon tarjolla erilaisia, jo valmiiksi tietyn alan tarpeisiin suunniteltuja ohjelmistoja, joista jokainen voi valita sen juuri yritykselleen sopivimman. Keskimäen hevostila on Kuopion Haminalahdessa perhevoimin toimiva maatilayritys, joka tarjoaa ratasastuskoulu-palveluita. Hevosia ratsastuskoulun käytössä 10-12 kpl ja asiakas käyntejä on 100-140 /viikko. Ratsastuskoulu on erikoistunut estepainotteiseen opetukseen. Pienyrittäjän tarpeet eroavat suurien miljoonayritysten tarpeista. Asia-kasmäärät ja kerättävän tiedon määrä vaihtelevat suuresti. Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä, joka sisälsi myös asiakaspalautteena tehävän tutkimuksellisen osion. Tässä työssä Käsitellään juuri Keskimäen Hevostilan tarpeita ja etsitään keinoja sen asiakashallinnan kehittämiseksi. Sähköisten ohjelmistojen runsaan tarjonnan takia niitä ei lähdetty keskenään vertaamaan. Työssä keskitytään pienen yrittäjän yksinkertaisiin, niin sanottuihin perinteisempiin menetelmiin. Työn tuloksena syntyi talliyrittäjää hyödyttävää materiaalia asiakaskortin ja palautelomakkeen muodossa. Asiakas-kortti sekä palautelomake saatettiin ratsastuskoulun käyttöön.fi
dc.description.abstractClients are important part of every ridingschool’s daily routine. There are different kind of CRM- (Customer Relations Management) programs wich offers companies a chance to keep record of their clients. Recordkeeping offers an opportunity to use all that information and analyzes in developing companys future. There excist already thousands of CRM-programs ready to use. Entrepreneur only needs to choose one suite for his company. Small entrepreneur has different kind of needs compared to bigger companies with miljons clients. “Keskimäen Hevostila” is a family running farmbisnes, wich offers also riding lessons. Keskimäki is located in Hami-nalahti near by Kuopio. There are 10-12 horses for youse at riding school and number of client vary between 100- 140 /week. This thesis focus on small entrepreneur needs wich is different counting in clients and information to collect for. The ways to find solutions are more traditional than software based. Within this thesis there was born new material as client record form and feed back form. All the products made within this work were given to use in Keskimäen’s ridingschool.en
dc.language.isofin
dc.publisherSavonia-ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleTyökaluja ratsastuskoulun asiakashallinnan kehittämiseen : case: Keskimäen Hevostilafi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1733
dc.organizationSavonia-ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysaasiakkuudenhallinta
dc.subject.ysaasiakkaat
dc.subject.ysapalaute
dc.subject.ysaratsastus
dc.subject.ysahevostilat
dc.contributor.organizationSavonia-ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordasiakashallinta
dc.subject.keywordasiakaskortti
dc.subject.keywordpalautejärjestelmä
dc.subject.keywordratsastuskoulu
dc.subject.specializationHevostalous
dc.subject.degreeprogramfi=Luonnonvara- ja ympäristöala|sv=Bioekonomi och Miljöbranschen|en=Natural Resources and Environment|
dc.subject.disciplineMaaseutuelinkeinojen koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot