Haku
Viitteet 1-5 / 5
Fotogrammetria peliassetin valmistuksessa : Visuaalisen videopeliympäristön luominen valokuvien avulla
(2020)
Toiminnallinen opinnäytetyöni käsitteli videopeliassettien tekemistä fotogrammetriatekniikalla käyttäen apuna ilmaisia Meshroom- ja Blender 3D -mallinnusohjelmia. Tutkimukseni keskittyi yksittäisen assetin luomisprosessiin ...
Digitaalisen maalausprosessin tehostaminen 3d-työkaluin : Peliartistin työn tehostaminen 3d-mallinnusta hyödyntäen
(2020)
Opinnäytetyössäni pyrin tutkimaan erilaisia tapoja tehostaa 2d-kuvantuotannon
prosessia peliartistin näkökulmasta 3d-työkaluja hyödyntäen. Toinen tavoitteeni
oli vastata kysymykseen, mitä hyötyä työnkulkujen yhdistämisestä ...
Majakka ja meri : liikeanimaation hyödyntäminen 3D-ympäristössä
(2023)
This thesis investigated the use of motion animation in creating a 3D environment. The purpose was to model a 3D environment that includes motion animation. The goal was to find out how motion animation is created and how ...
Modulaaristen rakennusten toteutus peliprojektiin : Scavenger Strongholdsin suunnittelu ja toteutus
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda pelikäyttöön valmis assettikokonaisuus, jolla voidaan luoda valmiita peliympäristöjä. Assetteihin kuuluu 3D-mallinnettuja ja teksturoituja rakennuksia ja yksityiskohtamalleja, sekä ...
Vilma, kolmiulotteinen VTuber : kolmiulotteisen virtuaalisen tubettaja-hahmon tekeminen
(2024)
Opinnäytetyössäni vertailtiin kolmiulotteisen virtuaalisen tubettajan eli VTuberin tekemistä Blenderillä ja VRoid Studiolla. Tutkin, mitä positiivisia ja negatiivisia puolia hahmon luomisella on vertailtavissa ohjelmissa. ...