Sähköpostimarkkinoinnin konversiot nousuun vastaanottajia osallistamalla
Hartemo, Mari (2021)
Hartemo, Mari
Turun ammattikorkeakoulu
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202201189135
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202201189135
Tiivistelmä
Turun ammattikorkeakoulussa tutkittiin, kuinka sähköpostimarkkinointia voisi kehittää asiakaslähtöisemmäksi ja kokonaisuutena toimivammaksi. Testasimme, mitä tapahtuu, kun sisällöissä hyödynnetään vastaanottajien vapaaehtoisesti antamaa dataa eli viestit räätälöidään heidän toiveidensa perusteella. Kävi ilmi, että vastaanottajien osallistaminen oli vaivan arvoista: kustomoinnilla oli merkittävä positiivinen vaikutus avauksiin, klikkauksiin ja sähköpostimarkkinoinnin konversioihin. Sähköpostin käyttö on maailmanlaajuisesti laajaa. Pienilläkin muutoksilla voi olla suuri merkitys markkinoinnin tuloksellisuudelle ja ennen kaikkea sähköpostimarkkinoinnin vastaanottajien tyytyväisyyteen.