Itsensä kehittäminen asiantuntijan roolissa mainosalalla
Schelehoff, Linda (2022)
Schelehoff, Linda
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203073172
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203073172
Tiivistelmä
Digitalisaation myötä lähes kaikki toimialat muuttuvat kiihtyvään tahtiin ja näin tapahtuu myös mainosalalla. Parhaimmillaan digitalisaatio mahdollistaa luovat ja tehokkaat työskentelytavat, mutta toisaalta se on myös työntekijöitä kuormittaja tekijä. Mainosalalla on tärkeää olla tietoinen tämän hetken trendeistä sekä niiden hyödyntämiseen liittyvistä mahdollisuuksista. Samalla on kuitenkin tärkeää hahmottaa, mitkä ilmiöt ovat oleellisia ja mitkä niistä palvelevat sekä omaa toimistoa että asiakasta. Mainosala on tunnettu luovuudestaan mutta myös nopeatempoisuudestaan. Asiakkuuspäällikön rooli mainostoimistossa on kiireistä ja vaativaa työtä ja tästä syystä sekä tiimin että itsensä johtamisen taito ja ajankäytönhallinnan merkitys korostuvat kyseisessä roolissa.
Tämän päiväkirjaopinnäytetyön tavoitteena on vahvistaa omaa osaamista asiantuntijan roolissa mainosalalla aina työpajojen fasilitoinnissa, tiimin johtamisessa, ajankäytönhallinnassa, asiakkaan liiketoiminnan kehittämisessä sekä projektityöskentelyssä. Työssä syvennyn myös mainosalan viimeisempiin trendeihin ja teorioihin sekä pohdin niiden sovellusmahdollisuuksia asiakkuuspäällikön työn arjessa.
Päiväkirjaopinnäytetyössä kuvataan asiakkuuspäällikön työtehtäviä viisi kertaa viikossa kymmenen viikon ajalta. Omaa osaamista ja sen kehittymistä tarkastellaan aina päivän päätteeksi, jolloin työpäivien aikana esille nousseita aiheita reflektoidaan ammattikirjallisuuden teoreettisten teemojen pohjalta.
Asiasanat: ajanhallinta, brändi, itsensä johtaminen, mainostoimisto, projektijohtaminen
Tämän päiväkirjaopinnäytetyön tavoitteena on vahvistaa omaa osaamista asiantuntijan roolissa mainosalalla aina työpajojen fasilitoinnissa, tiimin johtamisessa, ajankäytönhallinnassa, asiakkaan liiketoiminnan kehittämisessä sekä projektityöskentelyssä. Työssä syvennyn myös mainosalan viimeisempiin trendeihin ja teorioihin sekä pohdin niiden sovellusmahdollisuuksia asiakkuuspäällikön työn arjessa.
Päiväkirjaopinnäytetyössä kuvataan asiakkuuspäällikön työtehtäviä viisi kertaa viikossa kymmenen viikon ajalta. Omaa osaamista ja sen kehittymistä tarkastellaan aina päivän päätteeksi, jolloin työpäivien aikana esille nousseita aiheita reflektoidaan ammattikirjallisuuden teoreettisten teemojen pohjalta.
Asiasanat: ajanhallinta, brändi, itsensä johtaminen, mainostoimisto, projektijohtaminen