Liedon lukiolaiset bioanalyytikon ammattiin tutustumassa : artikkeliluonnos
Kaikkonen, Elisa (2022)
Kaikkonen, Elisa
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203073177
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202203073177
Tiivistelmä
Tämän artikkeliluonnoksen aiheena on Turun ammattikorkeakoulun lukiolaisille tarjoama opintokokonaisuus, jossa lukiolaiset pääsevät tutustumaan bioanalyytikko-opintoihin. Opintokokonaisuus sisältää terveysteknologiaa ja kliinisessä laboratoriossa työskentelyä.
Artikkelin tavoitteena on yhteistyöprojektin esittely lukion ja ammattikorkeakoulun bioanalyytikkolinjan kanssa. Artikkelin kirjoittaminen aloitettiin syksyllä 2021 ja se päätettiin tarjota julkaistavaksi Bioanalyytikko-lehteen.
Artikkelin ensimmäisestä versiosta tehtiin laaja. Bioanalyytikko-lehteen tarjottavan artikkelin sisältö tiivistettiin ja tehtiin helppolukuisemmaksi. Keskeiset sisällöt olivat lukioyhteistyö, opettamalla oppiminen, oppimisprosessi ja yhteistyö lukioiden kanssa. Artikkelissa painotettiin lukiolaisten mahdollisuutta tehdä ammattikorkeakouluopintoja jo lukioaikana ja uudenlaista tapaa mainostaa bioanalyytikko-opintoja.
Valmis artikkeli vastasi sille asetettuja tavoitteita. Valmiin artikkelin mukana Bioanalyytikko-lehteen lähetettiin kolme kuvaa kuvateksteineen ja lähdeluettelo. Artikkeli julkaistiin Bioanalyytikko-lehdessä helmikuun 2022 numerossa. Sekä ensimmäisestä laajasta artikkelista, että Bioanalyytikko-lehdessä julkaistusta artikkelista on mahdollista jatkossa tehdä erilaisia versioita eri tarpeisiin. The subject of this draft article is the course offered to high school students by Turku University of Applied Sciences. High school students can get acquainted with biomedical laboratory scientists studies. The course includes health technology and working in a clinical laboratory.
The aim of the article is to present a collaboration with the high school and biomedical laboratory scientists studies. The writing of the article began in the fall of 2021 and it was decided to offer in the Bioalyytikko magazine.
The first version of the article was extensive. The content of the article offered in the Bioanalyytikko magazine was condensed and made easier to read. The key contents were high school collaboration, learning by teaching, the learning process, and collaboration with high schools. The article emphasized the possibility for high school students to begin polytechnic studies already in high school and a new way of promoting biomedical laboratory scientists studies.
The finished article achieved the goals. Along with the finished article, three images with captions and a list of sources were sent to Bioanalyytikko magazine. The article was published in the February 2022. In the future, it is possible to make different versions for different needs from the long article and the published article.
Artikkelin tavoitteena on yhteistyöprojektin esittely lukion ja ammattikorkeakoulun bioanalyytikkolinjan kanssa. Artikkelin kirjoittaminen aloitettiin syksyllä 2021 ja se päätettiin tarjota julkaistavaksi Bioanalyytikko-lehteen.
Artikkelin ensimmäisestä versiosta tehtiin laaja. Bioanalyytikko-lehteen tarjottavan artikkelin sisältö tiivistettiin ja tehtiin helppolukuisemmaksi. Keskeiset sisällöt olivat lukioyhteistyö, opettamalla oppiminen, oppimisprosessi ja yhteistyö lukioiden kanssa. Artikkelissa painotettiin lukiolaisten mahdollisuutta tehdä ammattikorkeakouluopintoja jo lukioaikana ja uudenlaista tapaa mainostaa bioanalyytikko-opintoja.
Valmis artikkeli vastasi sille asetettuja tavoitteita. Valmiin artikkelin mukana Bioanalyytikko-lehteen lähetettiin kolme kuvaa kuvateksteineen ja lähdeluettelo. Artikkeli julkaistiin Bioanalyytikko-lehdessä helmikuun 2022 numerossa. Sekä ensimmäisestä laajasta artikkelista, että Bioanalyytikko-lehdessä julkaistusta artikkelista on mahdollista jatkossa tehdä erilaisia versioita eri tarpeisiin.
The aim of the article is to present a collaboration with the high school and biomedical laboratory scientists studies. The writing of the article began in the fall of 2021 and it was decided to offer in the Bioalyytikko magazine.
The first version of the article was extensive. The content of the article offered in the Bioanalyytikko magazine was condensed and made easier to read. The key contents were high school collaboration, learning by teaching, the learning process, and collaboration with high schools. The article emphasized the possibility for high school students to begin polytechnic studies already in high school and a new way of promoting biomedical laboratory scientists studies.
The finished article achieved the goals. Along with the finished article, three images with captions and a list of sources were sent to Bioanalyytikko magazine. The article was published in the February 2022. In the future, it is possible to make different versions for different needs from the long article and the published article.