Myynnin kehittäminen CRM-järjestelmän avulla
Wuorenheimo, Janne (2022)
Wuorenheimo, Janne
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204014347
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204014347
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty toimeksiantona urheiluvälineitä maahantuovalle yritykselle.
Yritys maahantuo useampaa tuotemerkkiä ja heillä on kattava jälleenmyyjäverkosto ympäri Suomen. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimeksiantajalle selkeä ja helppokäyttöinen työkalu asiakkuuksen hallintaan sekä myynnin seurantaan. Tämän työkalun käyttäminen tulevaisuudessa mahdollistaa toimeksiantajalle yksityiskohtaisempaa ja tarkkaa dataa siitä, miten heidän järjestämät tapahtumat yhdessä jälleenmyyjien kanssa ovat onnistuneet.
Opinnäytetyön lähteinä teoriaosuudessa käytettiin lähteitä, jotka liittyvät asiakkuuksien johtamiseen, asiakkuuksien kehittämiseen sekä CRM-järjestelmiin. Koska työ painottui järjestelmän luomiseen, on tietoperusta ja teoria osuus kevyempi kuin normaalisti.
Opinnäytetyön lopputuloksena asiakkaalle toimitettiin heidän tarpeisiinsa sopiva CRM-järjestelmä täysin toimintavalmiina. Työstä oli toimeksiantajalle suuri hyöty ja he voivat hyödyntää järjestelmää oman toiminnan kehittämisen apuna.
Yritys maahantuo useampaa tuotemerkkiä ja heillä on kattava jälleenmyyjäverkosto ympäri Suomen. Opinnäytetyön tavoitteena on luoda toimeksiantajalle selkeä ja helppokäyttöinen työkalu asiakkuuksen hallintaan sekä myynnin seurantaan. Tämän työkalun käyttäminen tulevaisuudessa mahdollistaa toimeksiantajalle yksityiskohtaisempaa ja tarkkaa dataa siitä, miten heidän järjestämät tapahtumat yhdessä jälleenmyyjien kanssa ovat onnistuneet.
Opinnäytetyön lähteinä teoriaosuudessa käytettiin lähteitä, jotka liittyvät asiakkuuksien johtamiseen, asiakkuuksien kehittämiseen sekä CRM-järjestelmiin. Koska työ painottui järjestelmän luomiseen, on tietoperusta ja teoria osuus kevyempi kuin normaalisti.
Opinnäytetyön lopputuloksena asiakkaalle toimitettiin heidän tarpeisiinsa sopiva CRM-järjestelmä täysin toimintavalmiina. Työstä oli toimeksiantajalle suuri hyöty ja he voivat hyödyntää järjestelmää oman toiminnan kehittämisen apuna.