Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Keveiden lastiluukkujen toteutettavuustarkastelu : alumiinisen sääsuojan luokitus

Funck, Ville (2022)

 
Avaa tiedosto
Funck_Ville.pdf (1.980Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Funck, Ville
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204145204
Tiivistelmä
Opinnäytetyö tehtiin Meriaura Group OY:lle osana Green Maritime Future projektia. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä esiselvitystyö keveiden liukuvien lastiluukkujen käyttömahdollisuudesta aluksen varalaidan ja kevytpainon pienentämiseksi.

Työ aloitettiin valmistajakartoituksella ja selvittämällä mahdolliset hyödyt lastiluukkujen keventämisestä. Opinnäytetyössä päädyttiin jo alussa valmistajaan, joka valmistaa sisävesiliikenteeseen alumiinisia liukuvia lastiluukkuja ja jatkossa tarkasteltiin heidän tuotteensa soveltuvuutta meriliikenteeseen.

Työn edetessä huomattiin, ettei alumiiniset lastiluukut sellaisenaan sovellu meriliikenteeseen, joten päädyttiin tarkastelemaan alumiinista sääsuojaa kansilastialukseen, sillä se vastaa paremmin toimeksiantajan tämänhetkistä tarvetta. Lopputuloksena on ehdotus modulaarisesta alumiinisesta sääsuojasta, joka antaa suojaa sääherkille komponenteille kuljetuksen ajaksi ja on vakuutusyhtiön puolesta vakuutettavissa.
 
This thesis was commissioned by Meriaura Group Oy, as a part of the Green Maritime Future project. The purpose of the thesis was to do a feasibility study about using light sliding cargo hatch covers to decrease freeboard and lightweight of a ship.

The work started with screening of manufacturers and the possible benefits of lightening of cargo hatch covers. This assessment lead early on to a manufacturer that makes aluminium sliding hatch covers for inland vessels, and from there on examined the feasibility of using their product in marine traffic.

As the thesis developed it was concluded that aluminium sliding hatches are not applicable for seagoing vessels, which lead to reviewing an aluminium weather cover for an open deck cargo ship, as this also equates better with the commissioner’s current needs. The result was a proposal for a modular aluminium weather cover, which is insurable by the insurance company.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste