Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Palveluprosessien kehittäminen identiteetti- ja käyttöoikeuksien hallinnassa tietoturvayksikössä

Hakonen, Sanna (2022)

 
Avaa tiedosto
Hakonen_Sanna.pdf (618.3Kt)
Lataukset: 


Hakonen, Sanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202204276207
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena opinnäytetyönä (PONT) toimeksiantoyritykselle. Opinnäytetyön keskiössä ovat identiteetti- ja käyttäjähallinnan järjestelmä, ryhmien- ja jakelulistoihin liittyvien toimintojen automatisointi sekä asiakkaan palveluprosessit. Tavoitteena on selvittää ja kehittää palveluntuottajan palveluprosessi toimivammaksi kokonaisuudeksi ja muotoilla asiakkaan eli loppukäyttäjän palvelukokemusta niin, että loppukäyttäjä kokee palvelun toimivana ja selkeänä. Tavoitteena on myös opinnäytetyöntekijän oma kehittyminen palvelumuotoilun osaajaksi sekä soveltaa palveluprosessien teoriaa käytännössä omassa työssään.

Opinnäytetyötä kirjoitetaan päivittäin ja jokaiselle viikolle on oma teemansa, jossa reflektoidaan omaa päivittäistä työtä ja siinä kehittymistä. Päivittäiset päiväkirjamerkinnät käsittelevät tietoturvatyöntekijän työtehtäviä ryhmien- jakelulistojen osalta sekä niihin liittyvien palveluprosessien näkökulmaa. Jokaisen viikon päätteeksi laaditaan laajempi viikko analyysi, jossa palvelumuotoilun teoriaa hyödyntäen sekä käsitteitä käyttäen peilataan kuluvalla viikolla nousseita oivalluksia.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään palveluprosessien kehittämisen teoriaa sekä palvelumuotoilun peruskäsitteitä. Kuinka palvelumuotoilulla voidaan kehittää yrityksen liiketoimintaa ja tuottaa arvoa yrityksen toimintaan. Tietoperusta kattaa asiakaskokemuksen perusteet ja tärkeyden yrityksen palveluprosessien näkökulmasta.

Opinnäytetyön kirjoittamisen tuloksena syntyi laajempi käsitys palvelumuotoilun hyödyntämisestä palveluprosesseissa sekä henkilökohtainen teknillisen osaamisen kehittyminen identiteetti- ja käyttäjähallinnan järjestelmässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste