Asio Otus-digitaalisen oppimispelin konsepti
Häyhä, Hanna-Riikka; Hänninen, Topi (2022)
Häyhä, Hanna-Riikka
Hänninen, Topi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128891
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128891
Tiivistelmä
SAVONIA-AMMATTIKORKEAKOULU OPINNÄYTETYÖ
Tiivistelmä
Koulutusala
Kulttuuriala
Tutkinto-ohjelma
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Työn tekijät
Hänninen Topi ja Häyhä Hanna-Riikka
Työn nimi
Asio Otus –digitaalisen oppimispelin konsepti
Päiväys 26.4.2022 Sivumäärä/Liitteet 50/14
Toimeksiantaja/Yhteistyökumppani(t)
Tiivistelmä
Peruskoulujen opetuspelit ovat pysyneet lähestulkoon samanlaisena muutaman vuosikymmenen ajan. Digitalisaation mukana tuoma kehitys on kuitenkin muuttanut merkittävästi lasten ajankäyttöä erilaisilla digitaalisilla alustoilla. Asio Otus - digitaalinen oppimispeli on konsepti uudenlaisesta oppimispelistä, joka vastaa diginatiivien lasten tarpeisiin. Asio Otus - konseptin kehityksen perusajatus on ollut, että oppiminen voi olla myös hauskaa. Kehitystyössä on otettu huomioon peruskoulujen opetussuunnitelmat. Asio Otus-oppimispeli vastaa myös peruskoulujen monialaisten oppimiskokonaisuuksien käyttötarpeisiin digitaalisessa muodossa.
Opinnäytetyön tekijäryhmällä on vahva tausta suomalaisesta peruskoulumaailmasta opettajan sekä ohjaajan roolissa.
Avainsanat
Palvelumuotoilu, Digitaalinen oppiminen, Digitaalinen pelaaminen, Peruskoulu, Opetus
Tiivistelmä
Koulutusala
Kulttuuriala
Tutkinto-ohjelma
Muotoilun tutkinto-ohjelma
Työn tekijät
Hänninen Topi ja Häyhä Hanna-Riikka
Työn nimi
Asio Otus –digitaalisen oppimispelin konsepti
Päiväys 26.4.2022 Sivumäärä/Liitteet 50/14
Toimeksiantaja/Yhteistyökumppani(t)
Tiivistelmä
Peruskoulujen opetuspelit ovat pysyneet lähestulkoon samanlaisena muutaman vuosikymmenen ajan. Digitalisaation mukana tuoma kehitys on kuitenkin muuttanut merkittävästi lasten ajankäyttöä erilaisilla digitaalisilla alustoilla. Asio Otus - digitaalinen oppimispeli on konsepti uudenlaisesta oppimispelistä, joka vastaa diginatiivien lasten tarpeisiin. Asio Otus - konseptin kehityksen perusajatus on ollut, että oppiminen voi olla myös hauskaa. Kehitystyössä on otettu huomioon peruskoulujen opetussuunnitelmat. Asio Otus-oppimispeli vastaa myös peruskoulujen monialaisten oppimiskokonaisuuksien käyttötarpeisiin digitaalisessa muodossa.
Opinnäytetyön tekijäryhmällä on vahva tausta suomalaisesta peruskoulumaailmasta opettajan sekä ohjaajan roolissa.
Avainsanat
Palvelumuotoilu, Digitaalinen oppiminen, Digitaalinen pelaaminen, Peruskoulu, Opetus