Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma second hand -vaateliikkeelle: case: Vau Second Hand

Pasma, Maria (2022)

 
Avaa tiedosto
Pasma_Maria.pdf (969.1Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Pasma, Maria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205159291
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona oululaiselle second hand -vaateliikkeelle Vau Second Handille. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointia luomalla yritykselle markkinointisuunnitelma. Toimeksiantajayrityksellä ei ollut ennestään markkinointisuunnitelmaa, joten sen toteuttaminen oli luonnollinen tapa lähteä kehittämään yrityksen markkinointia.

Opinnäytetyön tietoperusta muodostuu markkinointisuunnitelman eri vaiheista ja niihin olennaisesti kuuluvista analyyseistä. Tietoperustassa hyödynnettiin niin kansallisia kuin kansainvälisiä kirjoja sekä tieteellisiä artikkeleita. Opinnäytetyö kirjoitettiin sellaisesta näkökulmasta, että se on helposti ymmärrettävä myös lukijalle, jolla ei ole kokemusta markkinoinnista.

Opinnäytetyö toteutettiin vetoketjumallilla, jossa markkinoinnin teoria ja käytäntö kuljetettiin rinnakkain läpi markkinointisuunnitelman. Opinnäytetyöhön kuului kvalitatiivisin tutkimusmenetelmin toteutettu empiirinen tapaustutkimus, jolla pyrittiin selvittämään yrityksen tämänhetkiset markkinoinnin menetelmät. Tutkimustietoa hyödyntäen, lähtökohta-analyysien avulla selvitettiin yrityksen nykytilanne. Markkinoinnille asetettiin tavoitteeksi myynnin kasvattaminen 15 %:lla sekä tunnettuuden kasvattaminen yhden kalenterivuoden aikana. Tavoitteiden toteuttamiseksi luotiin strategia sekä toimenpidesuunnitelma seitsemän kilpailukeinon näkökulmasta.

Opinnäyteyön lopputuloksena on toteutuskelpoinen markkinointisuunnitelma toimeksiantajalle, Vau Second Handille. Yritys saa itsellensä konkreettisia toimenpiteitä markkinointinsa kehittämiseksi sekä suunnitelmallisuutta tuovan vuosikellon aikatauluttamaan toimenpiteiden toteutusta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste