Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma : OLS Salibandy

Hautamäki, Miikka (2022)

 
Avaa tiedosto
Hautamaki_Miikka.pdf (383.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Hautamäki, Miikka
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810222
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on luoda Oulun luistinseuralle nollabudjetin markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka pääpaino on kerhotoiminnassa sekä 6–12-vuotiaissa junioreissa. Markkinointiviestintäsuunnitelman tavoitteena on nostaa pelaajamääriä nuoremmissa ikäluokissa, eli kerhoissa
sekä P7-P12-juniorijoukkueissa ja näin olla Pohjois-Suomen suurin salibandyseura pelaajamäärissä. Tähän tavoitteeseen pääsemiseksi markkinointiviestintäsuunnitelmalla pyritään nostamaan
urheiluseuran salibandytoiminnan tunnettavuutta sekä painottaa markkinointiviestinnässä toiminnan laatua. Pelaajamäärien lisääntyessä toimintaan saadaan lisää resursseja, jonka kautta toiminnan laadun on mahdollista kehittyä entisestään.
Opinnäytetyö on laadittu SOSTAC-malliin perustuen. Opinnäytetyössä on käyty läpi lähtökohtaanalyysit, tavoitteet, strategia, taktiikat sekä tulosten mittaaminen. Tässä työssä on keskitytty erityisesti digitaalisiin kanaviin, sillä niiden avulla voi helposti tavoittaa suuren kohderyhmän ja niiden
käyttäminen on edullista. Työhön on kehitelty myös vuosikello helpottamaan markkinointiviestinnällisten julkaisujen ajoittamista sekä toteuttamista.
Toimin kaudella 2022–2023 Oulun luistinseurassa neljättä vuotta, joista kolme edellistä vuotta olen
toiminut valmentajana. Opinnäytetyön kirjoitusprosessin aikana toimin Oulun luistinseurassa ikäluokkavastaavana, joten kirjallisten lähteiden sekä verkkolähteiden apuna on käytetty myös omaa
havainnointia sekä kokemusta. Opinnäytetyössä on myös haastateltu kohderyhmään kuuluvia harrastajia sekä huoltajia. Haastattelujen tarkoituksena on lisätä ymmärrystä, miten lapsi päätyy urheiluseuran toimintaan ja mitkä tekijät vaikuttavat siihen, että lapsi jää urheiluseuran toimintaan
mukaan.
Markkinointiviestintäsuunnitelma on suunniteltu kerhotoiminnan sekä 6–12-vuotiaiden juniorijoukkueiden toiminnan markkinointiin sekä samalla toiminnan kehittämiseen. Markkinointiviestintäsuunnitelmaa voidaan jalostaa kehittämällä Oulun luistinseuran järjestämiä leirejä sekä ottelutapahtumia, kuten Oulun luistinseuran oman juniorisarjan, eli Leijonaliigan toimintaa. Näen myös tärkeänä markkinointiviestintäsuunnitelman kannalta, että jatkona markkinointiviestintäsuunnitelmalleni Oulun luistinseuralle luotaisiin oma brändikirja. Brändikirja voidaan jakaa markkinointiviestintäsuunnitelman tavoin kaikille niille henkilöille, jotka vastaavat viestinnästä omassa joukkueessa tai
ryhmässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste