Markkinoinnin tarkastelu: ravintola Sataman helmi
Laaksorinne, Meri Tuuli (2022)
Laaksorinne, Meri Tuuli
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311261
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311261
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella ravintola Sataman helmen markkinointia. Tavoitteena on jakaa tietoutta toimeksiantajalle sekä lisätä ymmärrystä markkinoinnin strategisen ja suunnitelmallisen toteuttamisen merkityksestä yritystoiminnassa sekä teoreettisessa että toiminnallisessa muodossa. Tavoitteena voidaan pitää myös ajankäytön säätämistä suunnitelmallisuuden avulla järkevämmäksi.
Työ on toteutettu teoreettisena toiminnallisena kehittämistyönä, jonka tutkimusaineisto on kerätty henkilöstön sekä yrittäjän kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta. Opinnäytetyön vaiheista syntyi kirjallinen raportti sekä toiminnallisen osuuden tuotoksena toteutettu markkinointisuunnitelma ja ehdotelma vuoden mittaiselle toimintakaudelle.
Opinnäytetyön hyödyttää kaikista eniten toimeksiantajaa, jolla tarve tämänhetkisen markkinoinnin tarkastelulle oli todellinen. Opinnäytetyö lisää markkinoinnin käsitteiden sekä menetelmien tuntemusta ja avaa sen merkitystä yritystoiminnan tehostamisessa. Tuotosta voidaan hyödyntää päivittäisessä työskentelyssä erityisesti sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin osalta sekä tukea niin yrittäjää kuin henkilöstöäkin tehokkaan ajankäytön maksimoimiseksi. Opinnäytetyössä on esitelty konkreettisia kehitysehdotuksia ja tuotosta voidaan hyödyntää joko sellaisenaan tai muokaten tarvittaessa yritykselle optimaalisempaan malliin.
Työ on toteutettu teoreettisena toiminnallisena kehittämistyönä, jonka tutkimusaineisto on kerätty henkilöstön sekä yrittäjän kanssa käytyjen keskustelujen pohjalta. Opinnäytetyön vaiheista syntyi kirjallinen raportti sekä toiminnallisen osuuden tuotoksena toteutettu markkinointisuunnitelma ja ehdotelma vuoden mittaiselle toimintakaudelle.
Opinnäytetyön hyödyttää kaikista eniten toimeksiantajaa, jolla tarve tämänhetkisen markkinoinnin tarkastelulle oli todellinen. Opinnäytetyö lisää markkinoinnin käsitteiden sekä menetelmien tuntemusta ja avaa sen merkitystä yritystoiminnan tehostamisessa. Tuotosta voidaan hyödyntää päivittäisessä työskentelyssä erityisesti sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin osalta sekä tukea niin yrittäjää kuin henkilöstöäkin tehokkaan ajankäytön maksimoimiseksi. Opinnäytetyössä on esitelty konkreettisia kehitysehdotuksia ja tuotosta voidaan hyödyntää joko sellaisenaan tai muokaten tarvittaessa yritykselle optimaalisempaan malliin.