Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Selvitys Pestuumarkkinoiden asiakaskokemuksesta kehittämistyön tueksi

Tarvainen, Roosa (2022)

 
Avaa tiedosto
Tarvainen_Roosa.pdf (628.0Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Tarvainen, Roosa
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052511978
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena oli tehdä selvitys asiakaskokemuksesta Pestuumarkkinoilla, ja sen pohjalta antaa tapahtumalle kehitysehdotuksia käytännön kehittämistyötä varten ja sen tueksi. Työssä aineistona hyödynnettiin ja analysoitiin ERG-hankkeen tekemää verkkokyselyä Pestuumarkkinoiden asiakaskokemuksesta vuoden 2021 tapahtumassa, ja johtopäätökset ja kehittämisehdotukset luotiin sen perusteella.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostui Pestuumarkkinoiden esittelystä, asiakaskokemuksesta sekä sen mittaamisesta, tutkimuksellista kehittämistyöstä sekä aineistoanalyysistä. Tutkimus, jota tässä työssä hyödynnettiin, toteutettiin verkkokyselynä ERG-hankkeen toimesta osana hanketta, josta kerrot-tiin myös teoriaosuudessa. Aineisto kerättiin Salmi Platform –palvelussa aikavälillä 11.-24.9.2021. Kyselyn vastausprosentiksi saatiin 4 %, ja vastauksia saatiin yhteensä 317. Tutkimuksen vastausten analysoinnissa käytettiin menetelmänä laadullista sisällönanalyysia. Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus koostui tutkimuksen ja aineistonkeruun esittelystä, tuloksista, johtopäätöksistä sekä kehitysehdotuksista. Johtopäätösten teossa hyödynnettiin SWOT-analyysia.

Vastausten perusteella voidaan arvioida, että asiakaskokemukset Pestuumarkkinoilla ovat pääasiassa positiivisia. Saatujen vastausten perusteella voidaan sanoa, että asiakkaat ovat eniten tyytyväisiä tapahtuman ilmapiiriin ja tunnelmaan. Markkina-alue sekä tapahtuman ohjelmatarjonta aiheuttivat ristiriitaisia mielipiteitä. Suurimpia haasteita ja kehityskohteita Pestuumarkkinoilla ovat informaatio sekä markkinoin-ti, johon toivottiin selkeästi parannusta, sekä ennen tapahtumaa, että myös sen aikana. Vastuullisuus ja lähituotteet olivat kyselyn perusteella asiakkaille melko tärkeitä, mutta vastuullisuutta ei ollut avattu vastaajalle kyselyn yhteydessä, joten tämän osalta tuloksia ei voida pitää täysin luotettavina. Vastaajien suositteluhalukkuus asteikolla 0-100 oli 73, mikä on melko hyvä tulos, mutta sitä voisi vielä parantaa. Tapahtuman kokonaistyytyväisyys oli 7,23/10.

Kehitysehdotuksiksi jatkoa ajatellen, tapahtumaa suositeltiin aktivoitumaan sosiaalisessa mediassa näkyvyyden lisäämiseksi, ja markkinoimaan tapahtumaa eri kanavissa luomalla näihin erilaisia sisältöjä. Informaation parantamiseksi ehdotettiin kuulutuksia tapahtuma-alueelle sekä selkeitä ja kattavia info-tauluja. Jotta tapahtuman ohjelmatarjonta olisi kiinnostavampaa, ehdotettiin tunnettujen esiintyjien tai tubettajien esiintymiset tapahtumassa, jotta paikalle saataisiin yleisöä muualtakin kuin lähikunnista, ja etenkin nuoria. Tapahtumalle suositeltiin myös asiakaspalautteen keräämistä tulevissa tapahtumissa, ja sen huolellista käsittelyä ja hyödyntämistä mahdollisuuksien mukaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste