Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Oulu2026 - Augmented Reality Puzzle - Implementation of a puzzle game on a public info-display.

Rajaniemi, Joni (2022)

 
Avaa tiedosto
Joni_Rajaniemi.pdf (951.5Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Rajaniemi, Joni
2022
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052712471
Tiivistelmä
This thesis describes the coding work done for the AR-Puzzle of Cultures project in the autumn semester of 2021, 2nd period. The writer of this thesis was recruited into the project to implement the vision of the project team into a viable product and user experience, and to consult and suggest solutions for technical and gamification related issues. No similar projects had been done before this in Oulu University of Applied Sciences. The project was a collaboration between the Visual Communication students, exchange students, and Business information systems students.

Vision for the project was to have a touch-based interface with a menu system run on a vertically oriented info display devices on the campus of Oulu University of Applied Sciences. The interface should include a puzzle game, where the user solves 3 by 3 square puzzles that reveal a visual code that works in the Arilyn Augmented Reality experience app through the users own mobile device. Arilyn app will reveal Augmented Reality content on the puzzle play area screen to the user that is invisible otherwise.

Because of the limited nature of the backend of the info-display interfaces, coding languages used were HTML, CSS, and JavaScript. This ensured that the application and puzzle mechanics would run on as many different platforms and software environments as possible, even virtualized. Project was implemented in a way that the functions in the code do not fetch online assets or libraries of any kind, and everything is run locally.
Project resulted in a viable product and service that was delivered to the stakeholder (Oulu2026 Culture Capital project) in December 2021 after moderate testing.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste