Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Improving Lapland’s customer service for French visitors: Creating cross-cultural training material for Ylläs region

Prévost, Nathalie (2022)

 
Avaa tiedosto
Prevost_Nathalie.pdf (1.249Mt)
Lataukset: 


Prévost, Nathalie
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052512154
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli Ylläksen alueen ranskalaisten asiakkaiden asiakaspalvelun kehittäminen. Toimeksiantajana oli Visit Ylläs, joka hoitaa Ylläksen alueen markkinointia. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Ylläksen alueen ranskalaisten asiakkaiden asiakaspalvelua hotellien vastaanotossa. Opinnäytetyön tehtävänä oli luoda kulttuurienvälistä perehdytysmateriaalia, jonka avulla hotellien vastaanottovirkailijat oppivat ymmärtämään ranskalaista kulttuuria ja toimimaan tehokkaammin ranskalaisten asiakkaiden kanssa.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat asiakaspalvelun määritteleminen, erityisesti hotelleiden vastaanottovirkailijoille. Henkilöstön perehdyttämisen hyödyn osoittamisen jälkeen määriteltiin kulttuurin konsepti Hofsteden ja Lewisin teorioiden avulla. Aihetta syvennettiin kertomalla kulttuurienvälisestä perehdytyksestä, sen historiasta, määritelmästä ja mahdollisista esteistä. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä. Opinnäytetyön toteutus oli menetelmältään haastattelut, autoetnografia ja kysely. Aineistoa kerättiin kysymällä toivomuksia perehdytysmateriaalin sisällöstä Ylläksen päävastaanotonpäälliköiltä ja tutkijan henkilökohtaisesta näkökulmasta saadun kokemuksen kautta. Kolmas näkökulma saatiin mahdollisilta ranskalaisilta asiakkailta verkkokyselyn avulla.
Opinnäytetyön tuotoksena laadittiin kulttuurienvälistä perehdytysmateriaalia. Haastattelu-, autoetnografia- ja kysely- menetelmien kautta saatiin tiedot perehdytysmateriaalin luomista varten. Toimeksiantajan avulla materiaali muodostettiin ja laitettiin verkkoon.
Työn prosessin aikana on huomattu, että tällä hetkellä Ylläksen alueella ei ole kulttuurienvälistä henkilökunnan perehdytystä. Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä Ylläkseen tulevat vastaanottovirkailijat. Lisäksi perehdytysmateriaalin mallia voidaan käyttää apuna tehtäessä lisää kulttuurienvälistä perehdytysmateriaalia toisista kulttuureista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste