Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

ProAgria Keski-Pohjanmaan asiakkaiden asiakaskokemus

Parpala, Juuso (2022)

 
Avaa tiedosto
Parpala_Juuso.pdf (2.113Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Parpala, Juuso
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716298
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee asiakaskokemusta, joka on asiakkaalle muodostuva kokonaisvaltainen kokemus yrityksen kanssa toimimisesta. Asiakaskokemus on tärkeässä osassa yrityksen menestymisessä, sillä onnistunut asiakaskokemus luo kilpailuetuja muihin yrityksiin verrattuna ja onnistuneita asiakkuuksia.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää ProAgria Keski-Pohjanmaan asiakaskokemuksia ja keinoja kehittää sitä. Opinnäytetyö käsittelee ProAgria Keski-Pohjanmaan asiakaskokemukseen vaikuttavia ja asiakkaalle näkyviä palvelun osa-alueita ja palveluiden toteuttamisen onnistumista sekä tulevaisuuden palvelutarpeita. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii ProAgria Keski-Pohjanmaa Ry, joka on Keski-Pohjanmaalla ja lähialueella toimiva maatalouden neuvonta- ja asiantuntijaorganisaatio. ProAgria Keski-Pohjanmaa on osa valtakunnallista ProAgria Keskusten Liittoa.

Opinnäytetyön materiaali hankittiin verkossa toteutetulla kyselytutkimuksella. Kysely lähetettiin 750 tilalle uutiskirjeen muodossa ja vastauksia saatiin 49 kappaletta. Vastausprosentiksi saatiin siis noin 6,5 %. Vastausprosentti oli melko matala. Kyselyn muotoilussa painotettiin asiakkaalle näkyvää toimintaa ja sitä, kuinka palveluiden toteutus ja asiantuntijayhteistyö ovat onnistuneet. Myös palveluiden sisältö, niiden saatavuus ja niiden muokattavuus nousivat yhdeksi osa-alueeksi kyselyssä. Kyselyssä selvitettiin myös tulevaisuuden palvelutarpeita.

Vastausten perusteella ProAgria Keski-Pohjanmaa ry:n asiakaskokemus vaikuttaa positiiviselta, asiakkaat ovat pääosin tyytyväisiä palveluihin ja niiden toteutukseen. Asiakkaat pitivät ProAgria Keski-Pohjanmaata luotettavana, asiantuntevana, yhteistyökykyisenä ja hyödyllisenä toimijana. Sen asiantuntijat ovat luotettavia, tärkeitä yhteistyökumppaneita, jotka ovat tavoitettavissa ja joiden yhteistyö tuo uusia näkökulmia ja ideoita. Asiantuntijapalveluita pidetään hyödyllisinä, niiden toteuttamista etäyhteyksillä toimivana, ne ovat helposti saatavina, ne vastaavat tarpeita ja niiden toteuttamiseen on riittävä osaaminen. Kehityskohteena voisi pitää vuorovaikutusta asiakkaan ja yrityksen välillä, se on merkittävässä osassa kaikessa yritystoiminnassa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste