Työnantajamielikuvan parantaminen viestinnän keinoin
Siniluoma, Oona (2022)
Siniluoma, Oona
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716402
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716402
Tiivistelmä
Tämä PONT- muotoinen opinnäytetyö on kirjoitettu keväällä 2022 osana restonomitutkintoa palveluliiketoiminnan koulutusohjelmassa. Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantaja yrityksen työnantajamielikuvaa viestinnän avulla, tämän työn toimeksiantaja oli ME Studio Oy, joka on yritystapahtumiin erikoistunut tapahtumatoimisto.
Työn kirjoittaja työskentelee ensimmäisessä työtehtävässään alalla, joten raportoinnissa on reflektoitu myös omaa kehittymistä tapahtuma-alan ammattilaiseksi, oma kehittyminen alalla asetettiin myös yhdeksi opinnäytetyön tavoitteeksi. Toisena tavoitteena oli parantaa yrityksen työnantajamielikuvaan viestinnän keinoin ja toimittaa toimeksiantajalle perehdytysopas vuokratyöfirmojen työntekijöille, joka on tuotettu tämän PONT:in yhteydessä, perehdytysopas löytyy tämän tiedoston liitteistä (liite1).
Opinnäytetyön tavoitteiden täyttämiseksi on hyödynnetty omia vahvuuksia kirjallisessa viestinnässä tuottamalla yritykselle lukuisia sosiaalisen median päivityksiä ja kirjoittamalla yrityksen verkkosivujen sisältöä uudelleen niin, että ne tukevat paremmin yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita jatkossa
Teoreettinen viitekehys tapahtuma-alan työtehtäviin on hankittu alan kirjallisuudesta, kuten Tapahtuma on tilaisuus ja Onnistunut yritystapahtuma. Työnantajamielikuvan kehittämisessä on hyödynnetty rekrytointiin ja työnantajamielikuvaan liittyviä artikkeleita, oppaita ja blogikirjoituksia ja yrityksen sisäistä julkaisematonta materiaalia.
. Seurantajakson aikana toiminnalliset tavoitteet saavutettiin erittäin hyvin ja kevään aikana suoritettu kehittämistyö tuotti toivottuja tuloksia raportointiviikkojen päättymisen jälkeen.
Työn kirjoittaja työskentelee ensimmäisessä työtehtävässään alalla, joten raportoinnissa on reflektoitu myös omaa kehittymistä tapahtuma-alan ammattilaiseksi, oma kehittyminen alalla asetettiin myös yhdeksi opinnäytetyön tavoitteeksi. Toisena tavoitteena oli parantaa yrityksen työnantajamielikuvaan viestinnän keinoin ja toimittaa toimeksiantajalle perehdytysopas vuokratyöfirmojen työntekijöille, joka on tuotettu tämän PONT:in yhteydessä, perehdytysopas löytyy tämän tiedoston liitteistä (liite1).
Opinnäytetyön tavoitteiden täyttämiseksi on hyödynnetty omia vahvuuksia kirjallisessa viestinnässä tuottamalla yritykselle lukuisia sosiaalisen median päivityksiä ja kirjoittamalla yrityksen verkkosivujen sisältöä uudelleen niin, että ne tukevat paremmin yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita jatkossa
Teoreettinen viitekehys tapahtuma-alan työtehtäviin on hankittu alan kirjallisuudesta, kuten Tapahtuma on tilaisuus ja Onnistunut yritystapahtuma. Työnantajamielikuvan kehittämisessä on hyödynnetty rekrytointiin ja työnantajamielikuvaan liittyviä artikkeleita, oppaita ja blogikirjoituksia ja yrityksen sisäistä julkaisematonta materiaalia.
. Seurantajakson aikana toiminnalliset tavoitteet saavutettiin erittäin hyvin ja kevään aikana suoritettu kehittämistyö tuotti toivottuja tuloksia raportointiviikkojen päättymisen jälkeen.