Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma: Case Laukontorin Ilopilleri Oy

Uotila, Reetta (2022)

 
Avaa tiedosto
Uotila_Reetta.pdf (1.084Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Uotila, Reetta
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060816638
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä Laukontorin Ilopilleri Oy:lle markkinointisuunnitelma sekä sosiaalisen median markkinoinnin vuosikello. Markkinointisuunnitelman ja julkaisukalenterin avulla sisällöntuotannosta tehdään suunnitelmallista, monipuolista ja säännöllistä. Toimeksiantajan tavoitteena on opinnäytetyön myötä luoda aktiivisemmin sisältöä sosiaalisessa mediassa, ja lisätä toimeksiantajan näkyvyyttä Instagramissa.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys sisälsi tietoa markkinoinnin eri muodoista, vertailuanalyysistä, SOSTAC-mallista sekä sosiaalisen median kanavista. Markkinointisuunnitelma tehtiin markkinoinnin suunnittelun työkalun, SOSTAC-mallin avulla. Kehittämismenetelminä markkinointisuunnitelman nykytila-analyysin tueksi käytettiin kilpailevien yritysten vertailuanalyysiä. Kilpailevien yritysten toimintaa sosiaalisessa mediassa seurattiin kolmen viikon ajan, ja tuloksia vertailemalla toimeksiantajan omaan toimintaan laadittiin markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma sisälsi ohjeita ja toimenpiteitä, joiden avulla yritys voi suunnitelmallisesti toteuttaa sisällöntuotantoaan Instagramissa.

Markkinointisuunnitelman tueksi laadittiin PowerPoint-työkalun avulla markkinoinnin vuosikello, joka havainnollisti visuaalisessa muodossa tarvittavat toimenpiteet ja aikataulun. Vuosikello keskittyi toimeksiantajalle tärkeiden päivien ja sesonkien huomioimiseen. Vuosikellon ja markkinointisuunnitelman avulla sisällöntuotannosta tulee säännöllistä ja monipuolista.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste