Muotiyrityksen vastuullisuusviestintä Instagramissa : esimerkkejä suomalaisen muodin kentältä
Karhu, Sofia (2022)
Karhu, Sofia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060917086
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060917086
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni käsittelen kestävien arvojen mukaisesti toteutettuja suomalaisten muotiyritysten markkinointiratkaisuja. Tarkoituksena on esittää esimerkillisiä vastuullisuusmarkkinoinnin tekoja kuvaesimerkein.
Yrityksen vastuullisuudesta viestiminen on nyt enemmän vaadittua kuin toivottua. Kuitenkaan harva oikeasti tietää, mitä vastuullisella muodilla tarkoitetaan käytännössä. Pyrin tekstissä avaamaan vastuullisuusviestinnän ydinteemoja ja kuinka yritys voi onnistuneesti viestiä vastuullisuudestaan, vaikka vastuullisuustavoitteissa olisi vielä puutteita.
Olen rajannut työn aiheen suomalaisiin muotiyrityksiin, sillä globaalissa mittakaavassa käsiteltävää olisi jo useampaan opinnäytetyöhön. Instagram on luonteva ja nopeatempoinen alusta markkinoinnille, jolla halutaan kuluttajaläheisempää tavoitettavuutta aiheesta ja joka päivä päivältä muuttuu ajankohtaisemmaksi.
Olen käyttänyt tässä työssä lähinnä sähköisiä lähteitä. Olen kerännyt kuvamateriaalia ja inspiraatiota työn toteutukseen Instagramissa koko opinnäytetyöskentelyn ajan.
Yrityksen vastuullisuudesta viestiminen on nyt enemmän vaadittua kuin toivottua. Kuitenkaan harva oikeasti tietää, mitä vastuullisella muodilla tarkoitetaan käytännössä. Pyrin tekstissä avaamaan vastuullisuusviestinnän ydinteemoja ja kuinka yritys voi onnistuneesti viestiä vastuullisuudestaan, vaikka vastuullisuustavoitteissa olisi vielä puutteita.
Olen rajannut työn aiheen suomalaisiin muotiyrityksiin, sillä globaalissa mittakaavassa käsiteltävää olisi jo useampaan opinnäytetyöhön. Instagram on luonteva ja nopeatempoinen alusta markkinoinnille, jolla halutaan kuluttajaläheisempää tavoitettavuutta aiheesta ja joka päivä päivältä muuttuu ajankohtaisemmaksi.
Olen käyttänyt tässä työssä lähinnä sähköisiä lähteitä. Olen kerännyt kuvamateriaalia ja inspiraatiota työn toteutukseen Instagramissa koko opinnäytetyöskentelyn ajan.