Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Conceptualizing a new environmental education service : service design for a start-up business

Pippuri, Asko (2022)

Avaa tiedosto
Pippuri_Asko.pdf (7.945Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Pippuri, Asko
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061017328
Tiivistelmä
Aim of the thesis is to create a service concept for a start up company by using service design methods. The core service idea has been developed by the commissioner and the subject of this thesis is to create, validate, test and improve the service concept. The thesis focuses on conceptualizing commercial environmental education service for 9-13 year old children.

The thesis will identify the needs of the target group regarding the service idea, how can the service meet customer needs and what are the customer experiences and insights on the service. Thesis gives development suggestions to the service concept and results on how to conseptualize an intangible service idea.

Theory part of the thesis includes theory about environmental education, learning processes and information about Green Care Finland Ry and the certificate the organization provides. The service development process consists co-creation with the commissioners in several workshops: stakeholder map, value proposition, customer journey, personas, service bluerpints and business model. Benchmarking is used to research the competitors services and interview is used to validate customer personas. The service is developed further according to the feedback and insights of the target group that is acquaired from prototyping the service.

The thesis resulted in five insights on the customers’ needs and five ways the service can meet those needs. Customers’ feedback and insights are narrowed down to five main points from the interview and prototype feedback. Five development areas are presented for the commissioner and a quideline on how to conceptualize an intangible service and how to apply service design in planning environmental education events to customers’.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste