Asiakaspito osana myyntityötä
Säteri, Sami (2022)
Säteri, Sami
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061518042
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022061518042
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena ja raportointia sitä varten tehtiin kymmenen viikon ajan. Seurattavien viikkojen aikana seurattiin yrityksen yhden toiminnan myyntitiimin toimintaa. Yritys, jonka toimintaa tässä opinnäytetyössä seurattiin on suuri suomalainen energiayhtiö, jolla on toimintaa myös globaalisti.
Kirjoittajan ollessaan tehtävässään suhteellisen uusi vaikutti paljon viikoittaisten aiheiden vaihteluun viikkojen välillä ja välillä myös viikkojen sisällä suunnitellusta aiheesta poiket-tiin. Covid-19 ja Ukrainan sota vaikuttivat myös paljon suunnitellusta poikkeamiseen.
Kehitysprojektina oli kehittää tiimin, sekä opinnäytetyönkirjoittajan työn laatua ja oppi uusia toimintatapoja hyödyntämällä alaan liittyvää kirjallisuutta. Raportointiviikkojen aikana tunnistettiin useita kehitysalueita, joista tehtiin johtopäätökset ja suunnitelmat kehitettävillä asioille.
Kirjoittajan ollessaan tehtävässään suhteellisen uusi vaikutti paljon viikoittaisten aiheiden vaihteluun viikkojen välillä ja välillä myös viikkojen sisällä suunnitellusta aiheesta poiket-tiin. Covid-19 ja Ukrainan sota vaikuttivat myös paljon suunnitellusta poikkeamiseen.
Kehitysprojektina oli kehittää tiimin, sekä opinnäytetyönkirjoittajan työn laatua ja oppi uusia toimintatapoja hyödyntämällä alaan liittyvää kirjallisuutta. Raportointiviikkojen aikana tunnistettiin useita kehitysalueita, joista tehtiin johtopäätökset ja suunnitelmat kehitettävillä asioille.