Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Turun Palloseuran ottelutapahtumat entisten pelaajien näkökulmasta

Blomberg, Riku (2022)

 
Avaa tiedosto
Blomberg_Riku.pdf (900.7Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Blomberg, Riku
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022062219081
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Turun Palloseuralle, miten Turun Palloseuran entiset pelaajat saataisiin aktiivisemmin kiinnostumaan seuran toiminnasta. Työssä keskityttiin eristyisesti TPS:n ottelutapahtumiin. Teoriaosuudessa perehdyttiin urheilutuotteen markkinointiin ja selvitettiin urheilun yhteisöllisiä vaikutuksia kannattajiin. Lisäksi työssä käsiteltiin onnistuneen ottelutapahtuman järjestämistä.

Opinnäytetyössä suoritettiin kyselytutkimus Turun Palloseuran entisille pelaajille. Kyselytutkimus toteutettiin kysely- ja raportointityökalu Webropolia käyttäen. Kyselyn kohderyhmä tavoitettiin Turun Palloseuran sosiaalisen median kanavien kautta. Kyselytutkimus keräsi yhteensä 81 vastaajaa. Kyselytutkimuksessa tavoitteena oli auttaa TPS:ää ymmärtämään, millä keinoin parantaa vanhojen pelaajien mielenkiintoa sekä sitoutuneisuutta seuraa ja seuran ottelutapahtumia kohtaan.

Kyselytutkimuksen tuloksista selvisi, että suurin osa Turun Palloseuran entisistä pelaajista osallistuu tällä hetkellä hyvin harvoin TPS:n ottelutapahtumiin. Ottelutapahtumien tunnelma sekä pelin laatu olivat tärkeimmät tekijät onnistuneeseen ottelutapahtumaan. Otteluiden ajankohta, sekä sosiaaliset tekijät kuten perhe ja ystävät vaikuttivat eniten entisten pelaajien päätökseen hankkia lippu tai kausikortti ottelutapahtumiin.

Kyselytutkimuksen tulosten perusteella kausikorttien markkinointi sekä sosiaalisen median aktiivinen ylläpitäminen oli tärkeää. Turun Palloseura voi hyödyntää kyselyn tuloksia kuluttajamarkkinoinnissaan sekä ottelutapahtumien kehittämisessä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste