Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Yrityksen X contact center -liiketoiminnan kilpailustrategian kirkastaminen : miten olla halutuin asiakaspalvelun tuottaja?

Varjonen, Ilona (2022)

 
Avaa tiedosto
Varjonen_Ilona.pdf (484.8Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Varjonen, Ilona
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022070119201
Tiivistelmä
Tutkimuksen tavoitteena on YRITYS X:n kilpailustrategian kirkastaminen kohti sen strategista tavoitetta olla ”Halutuin asiakaspalvelun kumppani”. Jotta tarvittavat kehityskohteet oli mahdollista määrittää, oli selvitettävä: 1) minkälaisia odotuksia organisaatioilla oli asiakaspalvelun ulkoistuskumppania kohtaan sekä 2) minkälaisia kokemuksia ja mielikuvia organisaatioilla oli YRITYS X:stä ja sen kilpailijoista.

Tutkimus tehtiin tapaustutkimuksena, teemahaastatteluin. Teemahaastattelujen kohteeksi valittiin kohderyhmää mahdollisimman hyvin edustavia, suuren asiakaspalvelun ulkoistuspotentiaalin omaavien organisaatioiden asiakaspalvelupäättäjiä. Näistä kaksi edusti YRITYS X:n nykyasiakaskuntaa, kaksi oli ulkoistanut asiakaspalvelunsa YRITYS X:n kilpailijoille ja yksi oli pitänyt asiakaspalvelutoimintonsa toistaiseksi organisaation sisällä.

Tutkimuksesta nousi keskeisimmin esille, että asiakaspalvelun ulkoistuskumppanilta odotettiin ensinnäkin läpinäkyvää, aitoa ja välittävää kumppanuutta. Haluttiin vahva kokemus siitä, että kumppanin menestys tehdään asiakkaan menestys edellä. Kautta linjan peräänkuulutettiin vahvaa ja aktiivista johtajuutta sekä kumppanuuden strategiselle tasolle että operatiiviseen arkeen. Haluttiin, että kumppani vie asiakaspalvelun kehitystä ja kasvua proaktiivisella otteella, ihmiskeskeisesti jatkuvasti eteenpäin.

Tutkimuksen tärkeimmät johtopäätökset ovat, että YRITYS X:n tulee keskittyä ja investoida strategiseen organisaatiokulttuurin ja brändin kehittämiseen. Näiden toimien avulla YRITYS X:llä on mahdollisuus sekä erottautua kohtuullisen geneeriseksi mielikuviltaan osoittautuneesta kilpailijakentästään sekä positioitua strategiseen tavoitetilaansa – olla ”Halutuin asiakaspalvelun kumppani”.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste