Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspolku ja -profiili luomutuotteiden tukkumyyjälle

Khan, Tanja (2022)

 
Avaa tiedosto
Khan_Tanja.pdf (691.3Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Khan, Tanja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022092720515
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on ymmärtää kuluttajien ostokäyttäytymistä ostettaessa luomuelintarvikkeita ja myös ymmärtää, mitä he ajattelevat luomuruoasta. Tutkimuksessa selvitetään, mikä saa ihmiset ostamaan tai olemaan ostamatta luomuruokaa. Tavoitteena on myös lisätä ymmärrystä luomuruuan ostokokemuksesta kokonaisuudessaan.

Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on luomuelintarvikkeita Nepalista Suomeen maahantuova yritys, joka kauppaa tuotteita eteenpäin Suomessa. Opinnäytetyön tulosten kautta toimeksiantaja ymmärtää paremmin asiakkaitaan ja erilaisia potentiaalisia asiakasryhmiä.

Tämän opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu luomuruokaan, ostoprosessin vaiheisiin ja luomuruuan asiakassegmentteihin. Työ on kvalitatiivinen tutkimus, jonka tutkimusaineisto on kerätty puolistrukturoidulla haastattelulla. Tutkimusaineisto kerättiin neljällä haastateltavalla kevään 2022 aikana. Sisällönanalyysin kautta haastatteluja on analysoitu ja analyysin pohjalta on tehty opinnäytetyön lopulliset tuotokset eli asiakasprofiili ja asiakaspolku. Asiakasprofiili ja -polku ovat visuaalisessa muodossa toteutetut tuotokset, jotka kuvaavat tutkimustulosten mukaista tyypillistä luomutuotteiden ostajaa ja hänen ostoprosessiaan.

Tutkimuksessa saatiin selville kolme luomuruuan asiakassegmenttiä, joista tutkimusaineistossa korostui yleisin ryhmä – satunnaisesti luomua ostavat asiakkaat. Lopulliset tuotokset, asiakasprofiili ja -polku, kuvaavat tällaista asiakasta. Toimeksiantaja voi käyttää tätä tietoa suunnitellessaan yritystoimintaansa. Tutkimustuloksia voi hyödyntää strategisessa suunnittelussa ja esimerkiksi kohdennetussa markkinoinnissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste