Liikkeen luovutuksen vaikutukset sovellustukeen
Mäkelä, Kati (2022)
Mäkelä, Kati
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112423890
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112423890
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen raportin tarkoitus on muodostaa käsitys päivittäisestä työstä potilastietojärjestelmän sovellustuessa tilanteessa, kun tapahtuu liikkeen luovutus. Samalla vastataan kysymykseen, mitä tarkoitetaan liikkeen luovutuksella.
Opinnäytetyössä tarkastellaan ja analysoidaan työtehtäviä ja työnkirjaamista liikkeen luovutuksen siirtymävaiheessa. Siirtymän jälkeen tarkastellaan vaikutuksia työntekijän tasolla eli työtehtävissä, työn organisoinnissa ja työtehtävien kirjaamiskäytänteissä. Tarkastelun kohteena ovat myös vaikutukset työtehtävien suorittamisesseen sekä siihen, mitä työtehtäviä ja miten työtä lähdetään kehittämään uudella työnantajalla. Lisäksi tutkitaan, tuleeko muutoksia asiakastukitoimintaan ja tuleeko muutoksia sidosryhmiin.
Raportointia kirjataan kahden viikon jaksoissa, ja jokainen jakso analysoidaan teemoittain. Muutokset eivät olleet suuret varsinaiseen sovellustuen asiakastukeen. Suurimmat muutokset olivat työtä tukevissa järjestelmissä, työnkirjauskäytänteissä ja sidosryhmissä.
Opinnäytetyössä tarkastellaan ja analysoidaan työtehtäviä ja työnkirjaamista liikkeen luovutuksen siirtymävaiheessa. Siirtymän jälkeen tarkastellaan vaikutuksia työntekijän tasolla eli työtehtävissä, työn organisoinnissa ja työtehtävien kirjaamiskäytänteissä. Tarkastelun kohteena ovat myös vaikutukset työtehtävien suorittamisesseen sekä siihen, mitä työtehtäviä ja miten työtä lähdetään kehittämään uudella työnantajalla. Lisäksi tutkitaan, tuleeko muutoksia asiakastukitoimintaan ja tuleeko muutoksia sidosryhmiin.
Raportointia kirjataan kahden viikon jaksoissa, ja jokainen jakso analysoidaan teemoittain. Muutokset eivät olleet suuret varsinaiseen sovellustuen asiakastukeen. Suurimmat muutokset olivat työtä tukevissa järjestelmissä, työnkirjauskäytänteissä ja sidosryhmissä.