Helpdesk-työtehtävät Turun yliopiston Digipalveluissa
Kanninen, Petteri (2022)
Kanninen, Petteri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120727055
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022120727055
Tiivistelmä
Tämän päiväkirjamuotoisen opinnäytetyön tarkoituksena on antaa kuva IT-tukihenkilön työtehtävistä Turun yliopiston Digipalveluissa sekä tukea työntekijän oman osaamisen kehitystä.
IT-tukihenkilön työpäivistä sekä työtehtävistä raportoidaan kuuden viikon ajan. Raportointi tapahtuu aikavälillä 22.8.2022 – 2.10.2022. Päivittäiset raportit kuvaavat tehtyjä työtehtäviä yleisellä tasolla säilyttäen niihin liittyvien henkilöiden tietosuojan. Menneiden viikkojen tehtyjä työtehtäviä sekä osaamisen kehitystä pohditaan seurantaviikkojen jälkeisissä viikkoanalyyseissä. Joka viikon lopuksi esitellään jokin IT-järjestelmä, ohjelmisto tai käsite teoriatasolla. Loppusanoissa pohditaan yleisesti opinnäytetyöprosessia, työntekijän kehitystä sekä työntekijän tulevaisuuden näkymiä. Lopussa pohditaan myös, kuinka päiväkirjan pitäminen työtehtävistä vaikutti osaamisen kehitykseen.
Työskentely Turun yliopistossa auttoi työntekijää ymmärtämään, millainen korkeakouluympäristö voi olla työpaikkana. Tämän lisäksi päiväkirjaraportoinnin seurannan aikana työntekijän teknisessä osaamisessa sekä asiakaspalvelutaidoissa huomattiin selkeää kehitystä.
IT-tukihenkilön työpäivistä sekä työtehtävistä raportoidaan kuuden viikon ajan. Raportointi tapahtuu aikavälillä 22.8.2022 – 2.10.2022. Päivittäiset raportit kuvaavat tehtyjä työtehtäviä yleisellä tasolla säilyttäen niihin liittyvien henkilöiden tietosuojan. Menneiden viikkojen tehtyjä työtehtäviä sekä osaamisen kehitystä pohditaan seurantaviikkojen jälkeisissä viikkoanalyyseissä. Joka viikon lopuksi esitellään jokin IT-järjestelmä, ohjelmisto tai käsite teoriatasolla. Loppusanoissa pohditaan yleisesti opinnäytetyöprosessia, työntekijän kehitystä sekä työntekijän tulevaisuuden näkymiä. Lopussa pohditaan myös, kuinka päiväkirjan pitäminen työtehtävistä vaikutti osaamisen kehitykseen.
Työskentely Turun yliopistossa auttoi työntekijää ymmärtämään, millainen korkeakouluympäristö voi olla työpaikkana. Tämän lisäksi päiväkirjaraportoinnin seurannan aikana työntekijän teknisessä osaamisessa sekä asiakaspalvelutaidoissa huomattiin selkeää kehitystä.