Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

TikTok suomalaisten musiikkifestivaalien markkinointikanavana

Ahdeala, Iina (2022)

 
Avaa tiedosto
Ahdeala_Iina.pdf (1.507Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Ahdeala, Iina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121328304
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarkastella suomalaisten musiikkifestivaalien TikTok-markkinoinnin mahdollisuuksia erityisesti orgaanisen sisällöntuotannon näkökulmasta sekä eritellä erilaisia keinoja, joilla musiikkifestivaali voi toteuttaa ja kehittää TikTok-markkinointiaan.

Aiheeseen syvennytään ensisijaisesti tuoreiden verkkoaineistojen avulla. Lisäksi opinnäytetyötä varten on haastateltu levy-yhtiö Warner Music Finlandin digitaalisen markkinoinnin spesialistia, jonka työnkuvaan kuuluu suurissa määrin TikTok-markkinoinnin suunnittelu ja kehittäminen.

Opinnäytetyössä pohditaan TikTokin merkitystä musiikkifestivaalien markkinointikanavana ja käydään läpi TikTokin keskeisimpiä orgaanisen sisällöntuotannon sekä maksullisen mainonnan keinoja. Lisäksi opinnäytetyössä tarkastellaan kolmen suomalaisen musiikkifestivaalin tekemää TikTok- markkinointia ja arvioidaan niiden toimivuutta applikaatiossa.

Opinnäytetyön keskeinen havainto on se, että TikTok mahdollistaa festivaaleille monipuolisen markkinointikanavan, jonka merkitys musiikkialan yrityksille on valtava ja merkitys kasvaa edelleen. Paras tapa markkinoida TikTokissa on sulautua osaksi yhteisöä osallistumalla olemassa oleviin trendeihin ja hyödyntämällä suosittuja ääniraitoja. Haasteena brändeillä on löytää tasapaino viihdyttävän ja brändin tavoitteita ajavan sisällön välillä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste