Markkinointistrategian johtaminen
Kaski, Joni; Sairanen, Emil (2022)
Kaski, Joni
Sairanen, Emil
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429891
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022121429891
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka aloittava yritys voisi saada rakennettua markkinointistrategian. Tavoitteena oli myös selvittää, miten yritys pystyy jatkuvasti kehittämään strategiaa, joten tästä työstä hyötyvät myös vanhat yritykset, jotka eivät vielä ole panostaneet markkinointistrategiaansa.
Työ toteutettiin kirjallisuuskatsaus tyylisesti, eikä kohteena ollut varsinaista yritystä tai tutkimusta, joiden perusteella vedettäisiin johtopäätöksiä. Käytimme kuitenkin esimerkkeinä oikeita yrityksiä ja tilanteita. Pyrimme myös käyttämään mahdollisimman tuoreita lähteitä, koska aihe on jatkuvasti kehittyvä.
Työn tulokseksi saatiin laadukas ohje kaikille, jotka haluavat kehittää omaa markkinointiansa ja saada siitä tuloksellisempaa. Olemme miettineet yrityksen puolesta markkinointistrategiaan liittyvät haasteet ja antaneet näihin avaimia ja vastauksia.
Tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen perusarjessa ja markkinointistrategiassa. Markkinoinnissa on paljon loukkuja, johon voi astua, mutta tämän opinnäytetyön lukemalla niiltä voi välttyä.
Työ toteutettiin kirjallisuuskatsaus tyylisesti, eikä kohteena ollut varsinaista yritystä tai tutkimusta, joiden perusteella vedettäisiin johtopäätöksiä. Käytimme kuitenkin esimerkkeinä oikeita yrityksiä ja tilanteita. Pyrimme myös käyttämään mahdollisimman tuoreita lähteitä, koska aihe on jatkuvasti kehittyvä.
Työn tulokseksi saatiin laadukas ohje kaikille, jotka haluavat kehittää omaa markkinointiansa ja saada siitä tuloksellisempaa. Olemme miettineet yrityksen puolesta markkinointistrategiaan liittyvät haasteet ja antaneet näihin avaimia ja vastauksia.
Tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen perusarjessa ja markkinointistrategiassa. Markkinoinnissa on paljon loukkuja, johon voi astua, mutta tämän opinnäytetyön lukemalla niiltä voi välttyä.